یزد - رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک یزد با بیان این که حکم قاتلان زرگر یزدی در فرصت قانونی یک هفته صادر و اعلام خواهد شد گفت: در کیفر خواست رسیده از دادسرا برای متهم ردیف اول ۲۱ اتهام و برای متهم ردیف دوم ۲۰ اتهام قید شده است .

حکم دادگاه قاتلان زرگر یزدی هفته آینده اعلام می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد شهیدی فر اظهارداشت: دادگاه با حضور اولیاء دم مرحوم حق شناسی، جوان طلافروش یزدی و اولیاء دم مرحوم مرادی مقتول ملایری برگزار شد و پس از درخواست اولیاء دم بر اشد مجازات متهمین ، وکلای اولیاء دم نیز بر اساس موازین قانونی درخواست مجازات را به محضر دادگاه ارائه  کردند.

وی افزود: متهمان این پرونده به لحاظ عدم معرفی وکیل ، طبق قانون از سوی دستگاه قضایی از دو وکیل تسخیری برخوردار بودند که این وکلا نیز در مقام دفاع از موکلان خود اقدام کردند.

محمد شهیدی فر تصریح کرد: دقایقی از وقت دادرسی به علت غلیان احساسات اولیاء دم ، پس از حضور قاتلان در صحنه دادگاه در حین رسیدگی وقفه ایجاد شد که با دستور رئیس دادگاه بر رعایت نظم جلسه ، دادرسی ادامه یافت.  

رئیس کل دادگستری استان نیزگفت: با صدور کیفر خواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب یزد ، شعبه دوم دادگاه کیفری یک یزد رسیدگی به این پرونده را انجام داد.

محمدرضا حبیبی افزود: پس از همت و تلاش فراگیر نیروهای قضایی ، اطلاعاتی و انتظامی در شناسایی این دو قاتل در کمترین زمان ممکن ، رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری تا شروع محاکمه در دادگاه به علت انجام تحقیقات اولیه و مقدماتی در دادسراست که باید به صورت محرمانه انجام می شد و با انجام آن مرحله ، مرحله رسیدگی در دادگاه کیفری استان شروع و سعی خواهد شد که در کمترین زمان و در فرصت قانونی رأی دادگاه نیز صادر گردد.

این مقام قضایی وقفه دو ماهه برای صدور کیفرخواست دادسرا را به علت جرائم زیاد این متهمین ذکر کرد و بیان داشت: به علت اینکه این دو متهم سرقت مشابه همراه با قتل را در یکی دیگر از استان ها داشتند و در کنار این دو فقره قتل، جرائمی چون اقدام به قتل، آدم ربایی، سرقت و دیگر جرائم را داشتند بررسی و تحقیق بیش از دو ماه طول کشید.

حبیبی تصریح کرد: دستگاه قضایی رسیدگی به این پرونده را خارج از نوبت به صورت ویژه در دستور کار خود دارد و امید است که به زودی شاهد اجرای حکم در خصوص متهمین این پرونده باشیم.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان ساخت: البته طبق قانون ، حکم صادره از این دادگاه قابل اعتراض است و پس از اعتراض باید در دیوانعالی کشور نیز مورد تأیید قرار بگیرد .

شایان ذکر است در اواخر شهریور ماه گذشته یکی از زرگری های یزد مورد دستبرد قرار گرفت که در این سرقت که با برنامه ریزی دقیق قبلی انجام شد ، صاحب طلافروشی نیز به قتل رسید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.