رودبار- مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت : احداث سد دیورش به منظور تامین آب شرب شهرستان رودبار است و برای مصارف کشاورزی استفاده نمی شود .

احداث سد دیورش به منظور تامین آب شرب شهرستان رودبار است

به گزارش قدس آنلاین، کاظم لطفی شامگاه شنبه در جلسه بررسی وضعیت آب در این شهرستان با اشاره به تامین اعتبار احداث سد دیورش اظهار کرد: پیمانکار پروژه مذکور آماده عملیات اجرایی است اما به دلیل بعضی از مشکلات روستائیان این پروژه هنوز اجرایی نشده است.

وی به آمادگی پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی سد دیورش در رودبار اشاره کرد و گفت: احداث سد دیورش تامین اعتبار شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در ادامه با بیان اینکه ساکنان پشت سد شهربیجار ساماندهی می‌شوند، تصریح کرد: کمیته هفت نفره‌ای متشکل از شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان و فرمانداری رودبار به منظور ساماندهی ساکنان پشت سد مذکور تشکیل می‌شود.

نیازهای اعتباری سردهنه«خرشک» باید برطرف شود

لطفی، سردهنه «خرشک» را یکی از معضلات شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان خواند و بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل کشاورزی و نیاز کشاورزان به آب باید با تمام توان نیازهای اعتباری سردهنه مذکور را برطرف کنیم.

وی به برداشت شن و ماسه توسط شهرداری‌ها در اطراف رودخانه سفیدرود اشاره کرد و گفت: شهرداری‌های دارای طرح‌های عمرانی مجوز برداشت شن و ماسه را دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه شهرداری رودبار برنامه‌های عمرانی خود را به منظور بررسی بیشتر می‌تواند به این شرکت ارائه کند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های عمرانی نباید مشکلی در وضعیت رودخانه سفیدرود ایجاد کند.

لطفی در پایان بر رفع محرومیت‌زدایی در رودبار تأکید کرد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم فقر اعتباری و کمبود امکانات در رودبار را برطرف کنیم ضمن اینکه اجرای پروژه‌ها باید با برنامه‌ریزی دقیق انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.