در پی اعمال قانون منع آمد و شد در فلوجه و اخباری از وجود فعالیت‌های زیرزمینی داعش در این شهر منابع امنیتی از لغو مقررات منع آمد و شد در فلوجه خبر دادند. نیروهای عراقی نیز به پیشروی‌های جدیدی در موصل دست یافتند.

لغو مقررات منع آمد و شد در فلوجه/عملیات جدید در "حدیثه"/آزادسازی مناطق جدید در موصل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، یک منبع امنیتی در پلیس الانبار اعلام کرد، نیروهای امنیتی مقررات منع آمد و شد کامل از فلوجه را برداشته و اوضاع به حالت عادی بازگشته است.

پیشتر یک منبع به سومریه نیوز گفته بود: نیروهای عراقی قانون منع آمد و شد گسترده در سطح شهر را به اجرا گذشتند که شامل خودروهای شخصی نیز می‌شود. این قانون از ساعات اولیه صبح امروز (یکشنبه) آغاز شد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: این مقررات به دلیل اجرای عملیات بازرسی و جستجوی گسترده در سطح شهر برای شناسایی مظنونان تروریستی و خودروهای مشکوک بود.

شهر فلوجه بیش از پنج ماه است که از دست داعش آزاد شده، داعش از سال ۲۰۱۴ بر آن تسلط داشت اما نیروهای امنیتی و پلیس این شهر را آزاد کردند.

فرماندهی عملیات استان الانبار نیز اعلام کرد: نیروهای امنیتی پس از دستیابی به اطلاعاتی درباره وجود باندهای زیرزمینی داعش در شهر فلوجه، در این شهر منع آمد و شد اعلام کردند.

شهر فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار است.

همچنین نیروهای ارتش، حشد الشعبی و پلیس عراق نیز عملیات آزادسازی منطقه المخازن در جنوب غرب حدیثه در استان الانبار را آغاز کردند.

نیروهای عراقی پیشتر کنترل شهرستان حدیثه را در دست گرفته بودند اما برخی مناطق آن همواره در معرض حملات داعش قرار دارد.

از سوی دیگر پلیس فدرال عراق در ادامه پیشروی خود در استان نینوا، توانست کنترل خیابان ۶۰ در شهر موصل را در دست بگیرد. نیروهای پلیس فدرال عراق توانستند خیابان استراتژیک ۶۰ را که محله یونس السبعاوی را از محله الانتصار در جنوب شرق موصل جدا می‌کند آزاد کنند.

شبکه المیادین نیز به نقل از عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات ای نینوا می‌آییم گزارش داد، دو محله یونس السبعاوی و یاقا در شرق موصل آزاد شد.

همچنین نیروهای عراقی محله الانتصار در جنوب شرق موصل را آزاد کرده و کاملا آن را از قبضه داعش خارج کردند.

ایاد الاوسی، فرمانده یگان نهم ارتش به خبرگزاری آناتولی گفت: نیروهای یگان نهم و نیروهای پلیس فدرال توانستند محله الانتصار را به طور کامل آزاد کنند.

الاوسی افزود: نیروهای عراقی به خیابان ۶۰ رسیدند و در ورودی‌های محله الکرامه از بخش صنعتی هستند.

وی ادامه داد، تشکیلات دیگری از نیروها به عملیات پیشروی و نفوذ در محله‌های الشیماء، السلام، یارمجه شرقی ادامه می‌دهند تا آن را به طور کامل تحت کنترل خود درآورند.

یک منبع امنیتی در استان نینوا نیز اظهار داشت، در اولین حمله پهپاد عراقی در ساحل راست (غرب) موصل ۲۰ داعشی کشته شدند.
این منبع به سومریه نیوز گفت: نیروی هوایی ارتش عراق امروز به واسطه پهپاد CH۴ تجمع داعشی‌ها را در منطقه کورنیش در ساحل راست هدف گرفت که طی آن ۲۰ داعشی کشته شدند.

نیروهای عراقی از ۱۷ اکتبر گذشته عملیات آزادی شهر موصل، آخرین مقر داعش در عراق را آغاز کردند.

در همین راستا، یک منبع امنیتی در استان دیالی از کشته شدن یکی از سرکرده‌های برجسته داعش و یکی از همراهانش به دست نیروهای عراقی در نزدیکی دریاچه حمرین در شمال شرق بعقوبه خبر داد.

این مسئول که به الملاح ملقب است، مسئول مستقیم انتقال عاملان انتحاری و مواد منفجره بین سواحل دریاچه حمرین برای حمایت از باندهای زیرزمینی داعش بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.