بردسکن- مدیر جهادکشاورزی بردسکن از پرداخت ۸۵ درصد هزینه اجرای طرح های آبیاری نوین به صورت بلاعوض خبرداد.

پرداخت ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض دولت به کشاورزان

مهندس حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار ماگفت : خوشبختانه در اجرای طرح های تجمیع اراضی کشاورزی و طرح لوله گذاری در منطقه عبدل آباد اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به خرده مالکی اراضی کشاورزی بر تجمیع این اراضی تاکید کرد وافزود : دولت تدبیر و امید دراین رابطه برای کشاورزانی که اقدام به اجرای طرح های آبیاری نوین کنند ۸۵ درصد هزینه ها را به صورت بلاعوض پرداخت می کند و تنها متقاضی ۱۵ درصد هزینه ها ی اجرای طرح را پرداخت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: امسال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰  دو میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان اعتبار به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است که نسبت به سال قبل این میزان اعتبار ۵۸ درصد رشد داشته است.

 مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: شهرستان بردسکن در اجرای طرح آبیاری زیر سطحی در باغات پسته برای اولین بار در استان توانست به صورت الگو  ۴ هکتار را به سیستم آبیاری زیر سطحی مجهز کند.

محمدی از جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه نهادهای کشاورزی این شهرستان خبرداد و گفت: با اقدامات انجام شده ۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی به شهرستان حمل و براساس لیست بین کشاورزان توزیع شد.

وی هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را بدون مجوز از امور اراضی ممنوع اعلام کرد وادامه داد:  در صورت مشاهده با متخلفین ضوابط قانون برخورد  می شود.

وی به آفت پسیل درختان پسته اشاره کرد و گفت: شهرستان بردسکن به عنوان پایلوت در استان برای مبارزه با این آفت انتخاب شده است و مقرر شد دراین رابطه اقدامات  علمی و عملی در شهرستان صورت بگیرد.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن نیز همچنین از اخذ مجوز راه اندازی  ۲ مرکز جمع آوری شیر شتر برای اولین بار دراین شهرستان خبرداد.

حسین محمدی با بیان اینکه شهرستان بردسکن با دارا بودن ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شتر اولین شهرستان شترداری در استان است گفت: شهرستان بردسکن این ظرفیت را دارد که روزانه   ۳ هزار و ۷۰۰ کیلو گرم شیر شتر در شهرستان تولید کند.

وی خاطر نشان کرد : هر لیتر شیر شتر ۲۵ هزار تومان قیمت دارد که  با توجه به قیمت آن می تواند برای دامداران  صرفه اقتصادی خوبی داشته باشد.

 وی اظهارداشت: با توجه به اینکه قطب شترداری بردسکن مناطق عشایری است برآن شدیم این دو مرکز جمع آوری شیر شتر را در  منطقه چاه محمد امین و چاه تلخ  از مناطق عشایری این شهرستان  راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.