گرگان- مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان از افزایش ۷۵ درصدی متوفیات ناشی از غرق شدگی در استان طی هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

غرق شدگی در گلستان ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حسین زارعی اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال جاری ۱۴ نفر به دلیل غرق شدگی در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۸ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کل تلفات غرق شدگی امسال در استان ۱۲ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند افزود: در سال گذشته نیز پنج مرد و سه زن براثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان گلستان خاطرنشان کرد: آمار فوق بر اساس تعداد پرونده های ارجاعی و تعیین علت فوت شده در مدت مذکور است.

وی تصریح کرد: غرق شدگی زمانی اتفاق می افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شوند و یا مایعی به داخل ریه و حبابچه های آن راه پیدا کند.

زارعی عنوان کرد: نشانه های غرق شدگی ممکن است در اثر مایع استنشاق شده یا اسپاسم رفلکسی در حنجره رخ دهد و در ۱۰ تا ۲۰ درصد از غرق شدگی های واقعی به دلیل اسپاسم رفلکسی جان خود را از دست می دهند و هیچ مدرکی دال بر تنفس در مایع وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.