سه سناتور ارشد کنگره آمریکا در سفر به گرجستان اعلام کردند که تمامی تلاش خود را برای وضع تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه به واسطه مداخله در فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، به کار خواهند گرفت.

سناتورهای آمریکا به دنبال وضع تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه هستند

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از خبرگزاری فارس؛ سه تن از سناتورهای آمریکایی طی سفر به گرجستان اعلام کردند که تمامی تلاش‌های خود را به کار می‌گیرند تا کنگره را وادار کنند تحریم‌های سخت‌تری را علیه روسیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه وضع کند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، سناتور «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت «کارولینای جنوبی» روز اول ژانویه ۲۰۱۷، بعد از ورود به «تفلیس» پایتخت گرجستان اعلام کرد: «امیدواریم که سال ۲۰۱۷ را یک سال تهاجم کنیم...زمان آن رسیده است که یک واکنش منفی علیه پوتین داشته باشیم».

وی ادامه داد: «زمان آن رسیده است که با تحریم‌های جدید به شدت پوتین و همچنین بخش‌ انرژی و بانکداری روسیه را هدف قرار دهیم».

گراهام برای یک سفر دو روزه به همراه سناتور «جان مک‌کین» جمهوری‌خواه ایالت «آریزونا» و »امی کلوبوچار» دموکرات ایالت «مینه‌سوتا» به گرجستان سفر کرده است.

مک کین در این خصومص تصریح کرد: «ما به شدت از همکاران خود می‌خوماهیم که تحریم‌های چشمگیرتر و شدیدتری علیه روسیه به واسطه حمله سایبری آنها به انتخابات آمریکا وضع کنند. روشن است که شواهد بسیاری نشان می‌دهد روسیه حساب‌های ایمیل کمیته ملی دموکرات‌ها را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا هک کرده است».

وی همچنین ادامه داد: «دوران های بسیار دشوار و پرچالشی وجود دارد. ما همچنان تمامی اقدامات ممکن برای حمایت از استقلال، آزادی و تمامیت ارضی کامل کشور گرجستان را انجام می‌دهیم».

گراهام تصریح کرد که به همراه دو سناتور دیگر به کنگره بازخواهند گشت و به دیگر نمایندگان کنگره می‌گویند که روسیه چه اقداماتی را در بالتیک انجام داده و چه اقداماتی را در اوکراین مرتکب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.