تبریز- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی از توانمندسازی بیش از ۲۴ هزار نفر از شهروندان تبریزی در برابر جرم و آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

برنامه جامع توانمندسازی شهروندان تبریزی در برابر جرم و آسیب‌های اجتماعی اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌شرقی، رضا مسعودی‌فر اظهار داشت: برنامه جامع توانمندسازی شهروندان تبریزی در راستای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی با همکاری شهرداری تبریز در دو محور رفتار شهروندی و حقوق شهروندی برای تعداد ۲۴ هزار و ۷۳۶  نفر در خانه‌های سلامت شهرداری تبریز اجرا شد.

وی افزود: در این طرح برنامه‌های مختلفی در حوزه پیشگیری‌های فرهنگی، اجتماعی اجرا شد که هدف آن فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی شهروندان در راستای پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه بود، در راستای اجرای این برنامه ظرفیت‌های کارشناسی و اجرایی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و شهرداری به کار گرفته شد تا برنامه به نحو درست برای بهره‌مندی شهروندان اجرا شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این برنامه در قالب کارگاه‌های آموزشی، مسابقات فرهنگی، برنامه های هنری و تولید و پخش انیمیشن با رویکرد پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی عملیاتی شد.

وی اعلام داشت: در محور رفتار شهروندی با هدف توانمندسازی شهروندان در راستای پیشگیری از خشونت، اعتیاد، مشکلات بین فردی، اختلافات خانوادگی، طلاق و نابهنجاری‌های اجتماعی برنامه جامع مهارت‌های اساسی زندگی در قالب کارگاه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های هنری مانند تئاتر و انیمیشن اجرا شد.

مسعودی‌فر اضافه کرد: فرهنگ آپارتمان نشینی، حقوق خانواده، حقوق کودک، قوانین مربوط به امور املاک مانند قانون تنظیم روابط موجر و مستاجر، قانون پیش فروش ساختمان، قوانین مربوط به امور بانکی و  قراردادهای حقوقی مانند اصول تنظیم قرارداد در معاملات و تنظیم سند از مهمترین موضوعات محور آموزش حقوق شهروندی بود که در قالب این طرح با هدف ارتقای آگاهی های حقوقی و توانمندی سازی شهروندان در استیفای حقوق شهروندی خود و پیشگیری از جرم انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.