ایلام- معاون فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام گفت: مرحله آزمایشگاهی تولید داروی گیاهی زگیل سوز در آزمایشگاه زیست فناوری جهاد دانشگاهی واحد ایلام آغاز شده است.

تولید داروی گیاهی زگیل‌ سوز در ایلام آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مریم مؤمنی با بیان اینکه استفاده از این گیاه به عنوان زگیل سوز، ریشه در طب سنتی ما دارد، اظهار داشت: این ایده توسط دو محقق؛  به مرکز رشد تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ارائه و بعد از پذیرش، کار خود را شروع کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از ارائه طرح؛  شناسایی دقیق این گونه گیاهی توسط مرکز رشد انجام شده است، افزود: با توجه به این که تولید دارو از گیاه بومی استان انجام می شود، جهاد دانشگاهی بعد از مراحل قانونی و ثبت ایده، علی رغم زمان بربودن موضوع،  زمینه را برای اهلی کردن این گیاه فراهم کرده است.

معاون فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی جهاد دانشگاهی ایلام با بیان اینکه هسته فناوری تولید داروی گیاهی زگیل سوز فعالیت خود را برای تولید نمونه آزمایشگاهی در این مرکز آغاز کرده است، بیان داشت: این طرح، چهارمین طرحی است که در زمینه ساخت داروی گیاهی در این مرکز پذیرش و فعالیت آزمایشگاهی خود را آغاز کرده است.

مریم مؤمنی با اشاره به اینکه مرحله آزمایشگاهی تولید داروی گیاهی زگیل سوز در آزمایشگاه زیست فناوری جهاد دانشگاهی واحد ایلام آغاز شده است، یادآور شد: ایده تولید ساخت داروی گیاهی از گیاه "شقایق" توسط محققین(  محمد و مهدی جلیلیان) به مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی جهاد دانشگاهی واحد ایلام ارائه و بعد از مراحل سنجش نوآوری، در جلسه شورای فناوری مطرح و مورد پذیرش قرار گرفت.

وی خاطر نشان ساخت: پیش‌ از این، طرح هایی چون ساخت پماد ضد سوختگی، تولید نانوذره و نانو پلیمر ضد سرطانی از گیاهان دارویی، در آزمایشگاه زیست‌ فناوری مشترک میان جهاد دانشگاهی و علوم پزشکی فعالیت آزمایشگاهی خود را انجام و در مرحله تولید مقاله می باشند که پس از چاپ مقالات، وارد فاز آزمایش های بالینی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.