شهرکرد-معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: همه صنوف کشیک از جمله نانوایی ها،داروخانه ها و نمایندگی های بیمه در ایام نوروز باید به مردم خدمات رسانی کنند.

صنوف کشیک موظف هستند در ایام نوروز به مردم خدمات رسانی کنند

به گزارش قدس آنلاین، گودرز امیری لردگانی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر گفت:مکان هایی برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که از جمله می توان به خانه مسافر روستایی، کمپ های گردشگری، مدارس و هتل ها اشاره کرد.

امیری لردگانی افزود: خانه حلال احمر در شهرستان های بن و سامان تا پایان دیماه راه اندازی می شوند.

وی تأکید کرد: همه صنوف کشیک از جمله نانوایی ها،داروخانه ها و نمایندگی های بیمه در ایام نوروز باید به مردم خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه استان های برتر در خدمت رسانی به مسافران انتخاب می شوند تصریح کرد: باید از جلسات کمیته ها و خدماتی که در این زمینه به مسافران ارائه می شود با فیلم و عکس مستند سازی شود.

امیری خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید در زمینه های حفاظت از اماکن عمومی،مدیریت ترافیک و تخلفات جاده ای اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون عمرانی استاندار در خصوص ارائه خدمات مراکز بین راهی تأکید کرد:بازرسان بهداشت در ایام تعطیل باید به بهداشت مراکز ، تاریخ انقضای مواد غذایی نظارت کامل را داشته باشند.

وی تصریح کرد: شورای مدیریت بحران آمادگی کامل را برای ساماندهی به مشکلات احتمالی در ایام تعطیلات داشته باشد.

امیری لردگانی افزود: کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات موظف است، با پخش بروشور و نصب بنرهای اطلاعاتی و تبلیغاتی مکان های دیدنی و تاریخی استان را به مسافران معرفی همچنین بسته هایی تحت عنوان بسته های سرمایه گذاری برای جذب سرمایه گذار به مسافران ارائه شود.

وی افزود: نمایندگانی از طرف هتل ها و خانه های مسافر می توانند در محل اسکان مسافران در مدارس برای راهنمایی مسافران جهت اسکان در هتل ها حضور داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان در ادامه این جلسه گفت: برای مدیریت برنامه های نوروز ۹۶ ده کمیته نظارتی  تشکیل می شود.

بهمن عسگری سوادجانی افزود: از جمله کمیته هایی که برای عملیاتی شدن خدمات مسافران در نوروز تشکیل می شود می توان به کمیته خدمات حمل و نقل ، کمیته خدمات امدادونجات ، کمیته خدمات انتظامی،امنیتی و ترافیک شهری ، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها ، برنامه ریزی و آمار اشاره کرد.

وی در خصوص مشکلات ستاد تسهیل سفر در سال گذشته گفت: کمبود تاسیسات و زیرساخت های شهری، کمبود مکان های اسکان مسافر، عدم امکانات نظارتی در مناطق دوردست، وضعیت نامناسب کانون ها از لحاظ بهداشتی و خدمات رسانی،اعتبارات کم دستگاه های زیربط و کمبود کمپین مسافران از جمله مشکلات ستاد تسهیل نوروز بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.