مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: همزمان با آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی تشکیل می شود.

تشکیل مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در مشهد ۲۰۱۷

 به گزارش «قدس آنلاین»،  سید جواد جعفری افزود: مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی مجموعه خادمان نمونه فرهنگی پنج قاره جهان است که از دوره هفتم جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به عنوان خادمان نمونه فرهنگ رضوی انتخاب شده بودند.
وی بیان کرد: خادمان نمونه فرهنگ رضوی خارج از کشور هر ساله با تشکیل کمیته ای تحت عنوان 'انتخاب خادمان فرهنگ رضوی در حوزه بین الملل'، پس از ارزیابی های مختلف انتخاب می شوند.
جعفری اظهار کرد: این کمیته با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است که پس از اخذ نظر رایزن های فرهنگی جمهوری اسلامی، نمایندگی های مجمع جهانی اهل بیت (ع) و جامعه المصطفی العالمیه در خارج از کشور، انتخاب تعدادی از افراد واجد شرایط را در دستور کار خود قرار می دهد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) ادامه داد: پس از تشکیل جلسات مختلف لیست نهایی با نظر اعضا انتخاب و جهت تایید و تصویب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد می شود که پس از طی مراحل قانونی حضور خادمان فرهنگ رضوی خارج از کشور در جشنواره فراهم خواهد شد.
جعفری یادآور شد: در اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در دوره های گذشته از سال ۱۳۸۸ هر سال مجمع خادمان فرهنگ رضوی از یک یا چند قاره تشکیل و اعضای آنها در این مراسم تقدیر می شدند.
وی بیان کرد: امسال به مناسبت رویداد مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور ۶۰ خادم نمونه تشکیل می شود.
جعفری گفت: بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برنامه های ویژه ای در قالب همایش دو روزه برای اعضای مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی پیش بینی کرده که در دهه کرامت برگزار خواهد شد.
مشهد مقدس در سال ۲۰۱۷ از سوی سازمان آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب و به همین مناسبت امروز مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان استان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.  
به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در گستره ملی و منطقه ای در طول سال در این کلانشهر مذهبی برگزار می شود.
اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همزمان با دهه کرامت در مشهد مقدس برگزار می شود.  
در این جشنواره بیش از ۷۷ کشور جهان و ۳۱ استان کشور در قالب برگزاری همایش های مختلف فرهنگی و هنری حضور می یابند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.