چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم بانکوک که به دلیل مرگ پادشاه تایلند به تاخیر افتاده بود از ۲۳ ژانویه تا اول فوریه (۴ تا ۱۳ بهمن) برگزار می شود، اما تاکنون نام فیلمی از ایران برای شرکت در جشنواره در تارنمای آن ثبت نشده است.

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم بانکوک برگزار می شود

به گزارش «قدس آنلاین»،   هدف از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم بانکوک معرفی نخبگان فیلم سازی و حلقه ارتباط نسل فیلم سازان با یکدیگر که از ضرورت های توسعه این صنعت است، ذکر شده است.
در جشنواره بین المللی فیلم بانکوک سالانه بیش از ۸۰ فیلم از جمله فیلم های تجربی، کوتاه، مستند و پویانمایی از اروپا، آمریکا، آسیا و جنوب شرق آسیا نمایش داده می شود.
پیش بینی شده است در جشنواره امسال ۷۲ فیلم از ۲۲ کشور جهان حضور داشته باشند و در بخش های مختلف به رقابت بپردازند.
'خدا را شکر' محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی 'جمشید قدرتی' و فیلم کوتاه 'آپارتمان مورچه ها' به کارگردانی 'امان توفیقی' از ایران از جمله فیلم هایی هستند که در دوره های پیشین این جشنواره حضور داشته اند.
علاوه بر نمایش فیلم، نشست ها و کارگاه های آموزشی مختلفی در حاشیه این جشنواره برگزار می شود.
پیش از این قرار بود چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بانکوک از چهار تا ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۶ برگزار شود اما در پی درگذشت پادشاه تایلند برگزاری آن ژانویه امسال موکول شد.
در پایان این جشنواره بهترین طرح های فیلم و سینمای جنوب شرق آسیا برگزیده می شود تا کمک ها مالی به آن تخصیص داده شود و از تولیدکنندگان آن نیز برای انتخاب نهایی در مراسمی در فرانسه دعوت می شود.  
برگزاری این جشنواره از سال ۱۹۹۸ توسط گروه بین المللی چندرسانه ای در تایلند آغاز شد و تا سال ۲۰۰۲ به صورت سالیانه برگزار شد. پس از آن، سازمان گردشگری تایلند به برگزاری کننده اصلی جشنواره تبدیل شد و نام جشنواره بین المللی فیلم بانکوک را برگزید.
هدف از برگزاری این جشنواره همچنین معرفی فیلم های با کیفیت و نه چندان مطرح سینمایی از سراسر جهان عنوان شده است.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.