۲.۵ سال پس از قتل‌عام سربازان عراقی به دست تروریست‌های داعش در پایگاه هوایی ارتش عراق موسوم به «اسپایکر» در شهر تکریت عراق، اجساد ۸۰ قربانی دیگرِ این جنایت کشف شده‌اند.

۲.۵ سال پس از قتل‌عام اسپایکر، کشف اجساد۸۰ قربانی دیگرِ این جنایت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، فاضل الغراوی، کارشناس حقوق بشر در استان صلاح‌الدین، اجساد این قربانیان در منطقۀ کاخ‌های صدام در حاشیۀ رود دجله کشف شده‌اند.

بر اساس این گزارش، این اجساد با کمک غواصان از میان گل‌ولای و شاخه‌ها در رودخانۀ دجله بیرون آورده شده‌اند.

الغراوی افزود اجساد تمامی قربانیان برای تشخیص هویت از طریق آزمایش دی‌اِن‌اِی به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.

تروریست‌های داعش پس از حمله به استان صلاح‌الدین از ۲۱ تا ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ با اعدام بیش از ۱۷۰۰ نوجوان دانشجوی عضو دانشکدۀ نیروی هوایی ارتش عراقی در پایگاه نظامی اسپایکر یکی از بزرگ‌ترین جنایات تاریخ را رقم زد.

با گذشت ۲.۵ سال از جنایت اسپایکر، در عراق ورق برگشته و نیروهای دولتی این کشور به موفقیت‌های چشمگیری علیه تروریست‌ها رسیده‌اند.

عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد هواپیماهای ائتلاف موسوم به ضد داعش در بمباران سواحل شرقی و غربی دجله در شهر موصل و همچنین بمباران شهر تلعفر بیش از ۸۰ تن از اعضای داعش را به هلاکت رساندند.

به گزارش سایت شفق نیوز، نیروهای پلیس فدرال عراق نیز یک مرکز فرماندهی داعش، دو کارگاه بمب سازی، چندین موضع نیروهای داعش و همچنین ۷ خودروی آنان را در محور جنوبی موصل منهدم کردند و ۹۳ تن از عناصر تکفیری را کشتند.

رائد شاکر جودت، فرمانده نیروی پلیس فدرال عراق نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز از فرار جمعی نیروهای داعش از محله الوحده به‌سوی محله البعث در جنوب شرق موصل خبر داد.

عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی داعش و مرکز اداری استان نینوا در شمال عراق، چندی پیش به دلیل شرایط نامساعد جوی متوقف شده بود، اما اخیراً ازسر گرفته شده است.

نبرد آزادسازی موصل با مشارکت حدود ۱۰۰ هزار نیروی عراقی متشکل از ارتش، نیروهای کُرد و نیروهای داوطلب مردمی (حشدالشعبی) از ۲۶ مهر سال جاری آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.