ارومیه- مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان غربی گفت: مجوزی ویژه برای صدور روادید به اتباع عراقی و مردم اقلیم کردستان به فرودگاه بین‌المللی ارومیه داده شده است.

فرودگاه ارومیه برای اتباع عراقی و مردم اقلیم کردستان روادید صادر می کند

به گزارش قدس آنلاین،احمد منتظمی با اعلام این خبر که مجوز دفتر صدور روادید الکترونیکی در فرودگاه بین‌المللی ارومیه اعطا شد اظهار داشت: روادید فرودگاهی به سبب ملاحظات امنیتی به تعدادی از کشورها صادر نمی‌شود و اتباع آن کشورها باید به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از جمله سفارت‌ها و سرکنسولگری‌ها مراجعه و روادید دریافت کنند.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌غربی گفت:  یکی از این کشورها عراق است که بر اساس دستورالعمل امکان صدور روادید به اتباع عراقی در فرودگاه‌های بین‌الملی کشور میسر نیست.

وی افزود: تعداد متقاضیان عراقی به‌ویژه منطقه اقلیم کردستان عراق به دلیل همسایگی با آذربایجان‌ غربی تردد آنها به این استان به منظور بازدیدهای فامیلی، زیارتی، گردشگری و گردشگری سلامت به طور معمول بسیار زیاد  است و به منظور ایجاد تسهیلات به اتباع آن کشور و جذب گردشگران و رونق دادن به کار و کسب استان اخذ امتیاز صدور روادید به اتباع عراقی در فرودگاه می‌تواند اقدام مهمی محسوب شود و با استقبال مردم اقلیم کردستان عراق روبه‌رو می‌شود.

منتظمی بیان کرد: در همین رابطه با درخواست و پیگیری دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌ غربی و موافقت آن پس از بررسی‌های لازم مجوز ویژه برای صدور روادید به اتباع عراقی و مردم اقلیم کردستان، به طور ویژه به فرودگاه بین‌المللی ارومیه داده شده است.

مدیر دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد پرواز اربیل - ارومیه و یا سلیمانیه - ارومیه تعداد مسافران عراقی افزایش می‌یابد که این امر سبب رونق کسب و کار تجار استان، هتل‌داران، رستوران‌داران، مراکز بهداشتی، حمل و نقل و بخش درمانی و سایر بخش های خدماتی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.