مشهد- رئیس مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه برخی از خواص کسانی هستند که از امتیازات خود استفاده می‌کنند تا بر مردم چیره شوند گفت: اینها همان‌هایی هستند که می‌خواهند با زحمت نکشیده از مردم باج بگیرند و کارهای خوب را به نام خود تمام کنند.

برخی خواص به دنبال باج گرفتن از مردم هستند/ردپای انگلیس در تمامی فتنه‌ها وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدتقی مصباح‌یزدی شامگاه پنجشنبه در همایش نقش خواص در تبیین حوادث فتنه‌گونه در مسجد العلی مشهد با بیان اینکه نهضت امام خمینی(ره) هزاران نمونه یار بابصیرت را در میان خود داشت، اظهار کرد: از ۵۰ سال پیش تاکنون افراد بسیاری با خلوص نیت برای انقلاب زحمت کشیده‌اند و هیچ چشم‌داشتی به امتیازات خود نداشته‌اند.

رئیس مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: آن کسی که امروز احیاکننده راه امام و ارزش‌های انقلاب است مثل خود امام تنهاست.

وی با تأکید بر اهمیت شناخت افراد حاضر در فتنه و نقش خواص در این میان افزود: قشرهایی در جامعه هستند که رویکرد انسانی در پیش داشته و در تلاشند تا با همکاری از ارزش‌های مادی و معنوی به‌صورت مساوی و عادلانه استفاده کنند؛ پس می‌توان گفت که این قشر اسیر فتنه نمی‌شود.

رئیس مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اما کسانی پیدا می‌شوند که به‌دلایلی هیچ‌وقت به حق خود راضی نیستند و به‌اندازه یک نفر کار کرده و می‌خواهند دو برابر سهم بردارند و یا اگر خدمتی برای مردم انجام می‌دهند پس از آن به‌دنبال تسلط بر مردم هستند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی ادامه داد: در گذشته بیشتر افراد به‌سبب زور بازو بیشتر از سهم خود طلب می‌کردند که ما پادشاهان و حکفرمایان خون‌خواری را در این بین سراغ داریم.

وی افزود: یک دسته از افراد آنهایی هستند که در نقشه‌کشی و طراحی شیطنت آمیز تبحر زیادی دارند این افراد شاید از نظر بدنی ضعیف باشند و یا سواد و تحصیلات زیادی نداشته باشند اما با همین شرایط در نقشه‌کشی و شیطنت‌ها همکاری بسیاری می‌کنند.

رئیس مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه هر جایی فتنه‌ای وجود داشته باشد ردپایی از انگلیس و آمریکا در آن وجود دارد، گفت: دسته دیگر فسادها برای آن کسانی رخ می‌دهد که همواره نسبت به سایر افراد احساس حقارت می‌کنند بنابراین نقشه می‌کشند تا از کسی که نسبت به او رشک می‌ورزند انتقام بگیرند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی تصریح کرد: اصل برتری‌طلبی یکی از دلایل ایجاد فتنه بود بنابراین باید به یاد داشت برتری‌طلبی در تمامی شرایط می‌تواند سبب بدبختی، سقوط و بی‌آبرویی در سطح جامعه بشود.

وی با بیان اینکه بالیدن به ثروت یکی دیگر از دلایل سقوط است، گفت:‌ متأسفانه برخی به پول جمع کردن مشغول هستند و فرسخ فرسخ را به متری یک ریال خریداری و به متری یک میلیون تومان به فروش می‌رسانند؛ باید به اینها گفت «تو که تا چند وقت دیگر از این دنیا می‌روی پس این همه مال و ثروت به چه دردت می‌خورد؟»

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ یک عده فریب‌کاری کرده و مردم را به خسارت‌هایی دچار کردند، گفت: باید دید چه عواملی موجب فتنه می‌شود و چه گروه‌هایی نقش مهمتری در فتنه ایفا می‌کنند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان اینکه هدایت ما مدیون بسیاری از بزرگان و فضلا است، گفت: در مقابل بزرگان و فضلا افرادی که رفتارهای پیچیده و فریبکارانه انجام می‌دهند را فتنه‌گر می‌نامند که تنها مصالح خویش برایشان اهمیت دارد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی افزود: آمدن انبیاء و ائمه‌اطهار به همراه روشنگری‌هایشان هیچ عذری را برای انسان‌های باشعور به جای نمی‌گذارد اما همه شاهد بودند که در زمان همین انبیاء بسیاری از خواص نیز درگیر بازی‌های شیطان شدند و حق را ندیدند.

وی تصریح کرد: قیام حضرت امام(ره) کاری بود کارستان؛ امام آنچنان زمینه هدایت را در این کشور فراهم کرد که پس از آن کشورهای همسایه و حتی غربی‌ترین و شرقی‌ترین کشورهای جهان نیز تحت تأثیر آن قرار گرفتند.

رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: خدا موهبتی همچون امام را به مردم عطا فرمود اما متأسفانه برخی از این خوان کرم الهی درست استفاده نکردند و برای جیب خودشان به استفاده از خون شهدا پرداختند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با اشاره به سخنان رهبر مبنی بر اینکه دشمن قلب جوانان ما را نشانه رفته است، تأکید کرد: گاهی اوقات سختی‌هایی مورد نیاز است و باید فتنه‌گرانی در این شرایط باشند تا انسانها راه حق و باطل را بشناسند و برای از بین بردن فتنه بجنگند و برای حفاظت از دین تلاش کنند.

وی عنوان کرد: در زمانی که فتنه ایجاد می‌شود نباید تصور کنیم که انگار خدا نمی‌تواند جلوی این مشکلات را بگیرد بلکه خداوند بر همه امور تسلط دارد اما می‌خواهد در چنین شرایطی انسان با شناخت حق ترقی کرده و مقابله با فتنه را یاد بگیرد.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با توجه به وجود جوانان انقلابی در مقابله با فتنه ۸۸ ابراز کرد: در آن روز جوانان در مقابل فتنه‌گران قد علم کردند تا به دنیا ابلاغ کنند که تا جان دارند دست از اسلام، انقلاب و امام حسین(ع) بر نخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.