۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 490834

رژیم صهیونیستی می‌گوید قصد دارد امسال به‌تلافی تصویب قطعنامۀ ۲۳۳۴ شورای امنیت که توقف تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی این رژیم را در اراضی اشغالی فلسطین خواستار شد، ۶ میلیون دلار از کمک مالی خود را به نهادهای سازمان ملل قطع کند. حدود ۶۰۰ هزار اسرائیلی در بیش از ۲۳۰ شهرکی زندگی می‌کنند که از زمان اشغال اراضی فلسطینی کرانۀ باختری و شرق بیت‌المقدس در سال ۱۹۶۷ تاکنون ساخته‌شده است.

وحشت اسرائیل از آگاهی جهانیان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، مایک پلد، نویسنده و فعال صلح‌طلب از واشنگتن، جمعه‌شب (۱۷ دی) در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت تصمیم رژیم تل‌آویو به کاهش کمک مالی به سازمان ملل نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها از بیداری جهانیان در برابر شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و جنایات آن‌ها علیه فلسطینیان بیمناک هستند.

پلد افزود: «اسرائیل آشکارا ترسیده است چراکه امریکا برای نخستین بار اجازه داد چنین قطعنامه‌ای (در شورای امنیت) مطرح شود و سپس به آن رأی ممتنع داد.»

وی تأکید کرد: «با ظهور جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم و خودداری امریکا از تصویب نشدن این قطعنامه، جهان در حال آگاه شدن از مصائب فلسطینیان است.»

تشویق حاضرین در جلسۀ شورای امنیت سازمان ملل پس از تصویب قطعنامه‌ای که توقف شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی را خواستار شد، ۳ دی ۱۳۹۵ (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این فعال صلح‌طلب در ادامه گفت: «اسرائیل شاهد آن است که جهانیان از این رژیم می‌خواهند به نقض حقوق بشر، شهرک‌سازی در اراضی فلسطین، سرقت زمین‌های فلسطین و محروم کردن فلسطینیان از حقوق انسانی، آب و زندگی پایان دهد.»

پلد خاطرنشان کرد حمایت قدرت‌های غربی از رژیم اسرائیل نشان می‌دهد که آن‌ها در ادعاهای خود دربارۀ احترام گذاشتن به حقوق بشر صادق نیستند.

وی افزود: «دورویی زیادی در اینجا وجود دارد، چراکه اگر آن‌ها واقعاً می‌خواستند اسرائیل درقبال نقض حقوق بشر پاسخگو باشد ... شاید از ارسال برخی از این میلیاردها دلار یا بخشی از این تسلیحات (برای این رژیم) خودداری می‌کردند اما آن‌ها چنین کاری نمی‌کنند.»

این کارشناس سیاسی در پایان گفت: «هرچند دولت‌های امریکا تاکنون گفته‌اند که با شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانۀ باختری مخالف هستند و به راه‌حل تشکیل دو کشور عقیده دارند اما درواقع برای کمک به فلسطینیان و تنبیه اسرائیل هیچ کاری نکرده‌اند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.