مشهد- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل دامپزشکی استانها که نظارت بر کشتارگاه‌ها را بر عهده دارند باید به درستی به تمام معیارها و قواعد نظارت آگاهی داشته باشند، زیرا غذای حلال و پاک از این طریق به دست مردم می‌رسد.

نظارت دقیق بر کشتارگاه ها غذای حلال و پاک را به دست مردم می‌رساند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسن عالمی ظهر شنبه در گردهمایی مسئولان نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل دامپزشکی استان های کشور در سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: ناظران ذبح شرعی در مسئله نظارت نباید هیچگونه گذشتی داشته باشند و باید تمام مسائل فقهی و دستورات تمامی مراجع عظام تقلید به‌ویژه مقام معظم رهبری را در جهت نظارت شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور به‌کار بندند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: ما حکومتی دین‌مدار داریم و خروجی این حاکمیت، بایستی مردم دین‌مدار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی «کامسک»، مؤسسه اندازه‌شناسی و استاندارد سازمان کنفرانس اسلامی «اسمیک» به‌وجود آمده و این مؤسسه به بررسی کشورهای عضو کامسک می‌پردازد و نباید در بررسی‌های این گروه، کار نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی دچار خلل و اشکال باشد.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه نظارت بر تولید غذای حلال یک وظیفه شرعی و الهی است؛ تصریح کرد: برای موفقیت در این امر، همکاری با مدیریت‌ها و کارشناسان دامپزشکی الزامی است و سطح این همکاری‌ها باید روزبه‌روز بیشتر و گسترده‌تر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.