فرماندار سابق ایالت آرکانزاس گفت، اکثر آمریکایی‌ها بر این باورند که مقام‌های روسی هیچ تاثیری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا نداشته‌اند.

اکثر آمریکایی‌ها تصور می‌کنند مقام‌های روسی در نتایج انتخابات آمریکا تاثیری نداشتند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، مایک هاکبی فرماندار سابق ایالت آرکانزاس در  سخنانی تاکید کرد: اکثر مردم آمریکا تصور می کنند که مقام‌های روسی هیچ نفوذی بر نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا نداشته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: گزارش اطلاعاتی آمریکا که روسیه را به دست داشتن در حملات سایبری علیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم می کند، تاثیر بسیار ناچیزی بر دیدگاه مردم داشته است.

هاکبی گفت: اکثر آمریکایی ها بر این باور نیستند که روس ها بر نتیجه انتخابات تاثیر گذاشته اند. حتی اگر ثابت شود که آنها سیستم ها و ایمیل های پودستا را هک کرده اند، هیچ سند و مدرک قاطعی وجود ندارد که نشان دهد این اقدام روسیه بر نحوه رای دادن مردم تاثیرگذاشته است.

هاکبی که از طرفداران ترامپ به شمار می رود، قبلا نیز اظهارات مشابهی در این زمینه داشته است. البته نظرسنجی ها نیز دیدگاه های هاکبی را تایید می کند.

نظرسنجی انجام شده توسط پلیتیکو و مورنینگ کانسالت نشان می دهد که 44 درصد آمریکایی ها بر این باور نیستند که روسیه بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، تاثیر داشته است. 25 درصد آمریکایی ها نیز نسبت به این مساله تردید دارند.

نظرسنجی دیگری که توسط ان بی سی نیوز و وال استریت ژورنال در 18 دسامبر انجام شده، حاکی است که 57 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی تصور نمی کنند که حملات سایبری ادعایی که توسط روسیه علیه کمیته ملی دموکرات و جان پودستا انجام شده، تاثیری بر نتایج انتخابات داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.