کرج-رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس از اجرای طرح ضربتی جمع آوری طیور زنده ازسطح معابر مشکین دشت خبر داد.

طرح ضربتی جمع آوری طیور در معابر مشکین دشت اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی راهنورد افزود: در این طرح تعداد ۱۴۵ قطعه انواع طیور زنده جمع آوری شد.

وی ادامه داد: در اجرای دستورالعمل های سازمان دامپزشکی و در ادامه برنامه های دامپزشکی فردیس درزمینه برخورد با هرگونه عرضه و فروش طیور زنده در سطح معابر شهرستان و نیز عرضه طیور غیرمجاز توسط دوره گردها برای پیشگیری و جلوگیری از اشاعه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ، مرحله دوم طرح ضربتی جمع آوری طیور زنده از مراکز عرضه غیرمجاز در سطح شهر مشکین دشت انجام شد.

وی گفت: به رغم اجرای مرحله اول طرح جمع آوری عرضه و فروش طیور زنده و تذکرات مکرر به متصدیان اینگونه واحدها ، متأسفانه عرضه و فروش مرغ و خروس زنده و سایر ماکیان زنده در سطح معابر شهرستان که مشکلات عدیده ای را برای شهروندان بوجود آورده همچنان ادامه داشت که با پیگیریهای صورت گرفته و هماهنگی مجدد با دادستان شهرستان و اخذ حکم قضایی اجرا شد.

راهنورد ادامه داد: در این عملیات تعداد ۱۴۵ قطعه انواع طیور زنده ضبط شده و جهت تعیین تکلیف به محل مناسب منتقل شد و بر اساس هماهنگی های به عمل آمده و جهت جلوگیری از عرضه مجدد طیور ، قفسهای ثابت تعبیه شده در سطح معابر نیز جمع آوری شد.

وی یادآور شد: باعنایت به دستورالعملها و بخشنامه های سازمان دامپزشکی کشور عرضه هرگونه طیور و حیوانات خانگی بصورت زنده در معابر عمومی ممنوع بوده و درصورت مشاهده ، بازرسان دامپزشکی نسبت به جمع آوری آنها اقدام خواهند کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.