۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 491008

در اولین هفته از سال تازه میلادی، یک شهروند فلسطینی به شهادت رسید، ده ها نفر دیگر به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست زخمی شدند و در مقابل یک شهرک نشین صهیونیست نیز به هلاکت رسیده و چندین نفر دیگر هم زخمی شدند. بدین گونه شمار شهدای انتفاضه قدس به ۲۷۲ نفر افزایش یافت.

انتفاضه قدس در هفته اول سال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی شامگاه روز چهارشنبه گذشته قایق محمد احمد هسی ماهیگیر ۳۲ ساله فلسطینی ساکن نوار غزه را پس از تعقیب و گریز هدف تیراندازی قرار دادند که در نهایت این قایق غرق شد.

خانواده این ماهیگیر فلسطینی پس از ۴ روز جست و جو موفق به یافتن جسد وی در آب های غزه نشدند و در نهایت دیروز شنبه اعلام کردند که او به شهادت رسیده است.

تا پایان اولین هفته از سال جدید میلادی، هنوز هم پیکر پاک ۷ نفر از شهدای انتفاضه قدس نزد دشمن صهیونیستی توقیف است. این در حالی است که این رژیم روز گذشته نیز جسد شهید حاتم شلودی ۲۶ ساله و محمد رجبی ۱۶ ساله را به خانواده هایشان تحویل داد.

اسامی شهدایی که پیکرشان هنوز هم نزد دشمن صهیونیستی توقیف است، به شرح زیر است:

۱ ـ عبدالحمید ابو سرور (۱۹ ساله) از اردوگاه عایده در بیت لحم. او در تاریخ ۲۰/۴/۲۰۱۶ به شهادت رسید.

۲ ـ مجد عبدالله عبدالله خضور (۱۸ ساله) از منطقه بنی نعیم در الخلیل که در تاریخ ۲۴/۶/۲۰۱۶ شهید شد.

۳ ـ محمد ناصر محمود طرایره (۱۶ ساله) از الخلیل که در ۳۰/۶/۲۰۱۶ به شهادت رسید.

۴ ـ محمد جباره احمد فقیه ( ۲۹ ساله) از صوریف در الخلیل. او نیز در تاریخ ۲۷/۷/۲۰۱۶ به شهادت رسید.

۵ ـ رامی محمد زعیم علی عورتانی ( ۳۱ ساله) از نابلس که در ۳۱/۷/۲۰۱۶ شهید شد.

۶ ـ مصباح ابو صبیح (۳۹ ساله) ساکن محله سلوان در قدس اشغالی که در تاریخ ۹/۱۰/۲۰۱۶ به شهادت رسید.

۷ ـ محمد نبیل زیدان ( ۱۶ ساله) از قدس اشغالی که او نیز در ۲۵/۱۱/۲۰۱۶ شهید شد.

پایگاه خبری انتفاضه اعلام کرد که در هفته گذشته بیش از ۱۲۳ فلسطینی از جمله ۱۸ کودک و ۳ زن به اسارت نظامیان صهیونیست در آمده اند.

همچنین سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان نیز ۱۰ شهروند فلسطینی از جمله شییخ رائد قوزح، اسیر آزاده فلسطینی را بازداشت کرده و دو نفر دیگر را نیز به منظور تحقیق و بازجویی احضار کرده اند.

از سوی دیگر، در سال جدید ۳ مورد اعتصاب غذا ثبت شده است، که یکی از آن ها صهیب ابو جارور زندانی سیاسی فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی است که پس از تمدید مدت بازداشتش دست به اعصاب غذای نامحدود زد، همچنین مالک غنیمات اسیر فلسطینی ۲۲ روز پی در پی است که در زندان های صهیونیستی اعتصاب غذا کرده و پدر بلال ابو عمرو اسیر فلسطینی ساکن الخلیل که به نشانه همبستگی با فرزندش و در اعتراض به ادامه بازداشت او اعتصاب غذا کرده است.

این در حالی است که در هفته ای که گذشت، در عملیات قهرمانانه حیفا یک صهیونیست به هلاکت رسیده و یک صهیونیست دیگر نیز زخمی شد.

همچنین در عملیاتی دیگر در اراضی اشغالی یک صهیونیست به شدت مجروح شد.

یکی از فرماندهان تیپ گولانی در ارتش رژیم صهیونیستی نیز که در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه در تابستان سال ۲۰۱۴ به ضرب گلوله یکی از تیک تیراندازان گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس زخمی شده بود و از آن زمان در بیمارستان در حالت کما قرار داشت، سرانجام بر اثر شدت جراحات وارده به هلاکت رسید.

جوانان فلسطینی در این یک هفته نزدیک به ۱۰۰ مرتبه در سرتاسر اراضی اشغالی فلسطین با صهیونیست ها درگیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.