وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با هشدار درباره تنش‌ها در گامبیا، از اتباع خود خواست فورا این کشور آفریقایی را ترک کنند.

هشدار وزارت خارجه آمریکا به اتباعش / ترک فوری کشور گامبیا

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از فارس؛ تشدید تنش‌ها در گامبیا به دلیل جنجال بر سر انتخابات ریاست جمهوری و پذیرش نتیجه آن، آمریکا را واداشت تا به اتباعش درباره سفر به این کشور آفریقایی هشدار دهد.

جمهوری اسلامی گامبیا کوچک‌ترین کشور قاره آفریقاست که در غرب آن واقع شده و حدود ۱.۷ میلیون نفر جمعیت دارد.

به دنبال اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اول دسامبر گامبیا، «یحیی جامه» رئیس‌جمهور کنونی در رقابت با «آداما بارو» نامزد اپوزیسیون شکست خورد.

رئیس‌جمهور گامبیا در ابتدا نتیجه انتخابات را پذیرفت اما کمی بعد خواستار برگزاری انتخابات مجدد ریاست جمهوری شد.

«جامه» باید ۱۹ ژانویه ۲۰۱۷ از سمت ریاست جمهوری استعفا دهد اما وی هنوز شکست در انتخابات را نپذیرفته است.

به دنبال این تحولات، کشورهای عضو «جامعه اقتصادی غرب آفریقا» به رئیس جمهور گامبیا هشدار داده در صورت عدم پذیرش انتخابات،   به رهبری سنگال نیروهای نظامی به گامبیا اعزام می‌کنند.

 سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها ضمن انتقاد از رئیس‌جمهور گامبیا از او خواستند به نتیجه انتخابات تن دهد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از خانواده‌های دیپلماتها و ماموران سفارت آمریکا در گامبیا خواسته هر چه سریعتر این کشور آفریقایی را ترک کنند.

این وزارتخانه همچنین از همه اتباع آمریکایی خواسته به دلایل امنیتی، فورا گامبیا را ترک کنند و به آنها درباره سفر به گامبیا هشدار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.