شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در قشم برگزار می شود امید است این جشنواره به صورت پسندیده برگزار شود و دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته باشد.

جشنواره خیرین مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری در قشم برگزار می شود

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی عصر یکشنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید در جذب اعتبارات اسناد خزانه و اوراق مشارکت را در دستور کار خود قرار دهند و اگر دستگاهی توان جذب این اعتبارات را نداشته باشد، بودجه آنان قطع می شود.
سلیمانی افزود: باید نیروهای بومی در سطح ملی بین تشکل های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت شوند و باعث افتخار استان چهارمحال و بختیاری شوند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی خیرین مدرسه ساز استان به میزبانی تهران در سال گذشته گفت: در این جشنواره شاهد دستاوردهای مطلوبی بودیم امید است این جشنواره امسال به میزبانی قشم به صورت پسندیده برگزار و دستاوردهای مطلوبی به همراه داشته باشد.
سلیمانی با اشاره به مشارکت و واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان باید مجتمع ها و اماکن مازادی که توان ادامه فعالیت را ندارند به فروش برسانند و مبالغ دریافتی را صرف مدارس دیگر کنند و مشارکت بخش خصوصی نیز می تواند به تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی در استان اقدامات بسیار مطلوبی را در زمینه افزایش باسوادی استان انجام داده است و با ادامه این روند تا چند سال آینده بی سوادی در استان نخواهیم داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه گفت: از ۱۰۰ پروژه ای که در سال گذشته آغاز شده اند ۷۱ مورد از آن ها با مشارکت ۳۰ درصدی خیرین انجام شده است.

بهروز امیدی افزود: جشنواره خیرین مدرسه ساز استان چهارمحال و بختیاری با توجه به جمعیت قابل توجه اهالی چهارمحال و بختیاری مقیم در استان هرمزگان به میزبانی قشم نیمه اسفند امسال برگزار می شود.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری با جذب ۳۶۰ میلیارد ریال کمک از طرف خیرین مدرسه ساز رتبه نخست کشور در این بخش را به خود اختصاص داده است.
امیدی با اشاره به دستاوردهای مطلوب جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال گذشته تصریح کرد: با برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز می توان زمینه جذب کمک های اعتباری خیرین و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم کرد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه گفت: آمار بیسوادان نقاط مختلف استان در ابتدایسال ۹۵،  ۱۵ هزار و ۲۴۳ نفر بوده است  که از این تعداد چهارهزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش خدمات نهضت سوادآموزی استان قرار گرفته اند.
مرتضی ارشادی افزود: بن اعتباری به ارزش ۱۰ میلیون ریال برای تشویق سوادآموزی ۵ هزار و ۵۲۶ بیسواد روستایی دریافت شده است که افراد پس از طی دوره و قبولی دریافت می کنند. لازم به ئکر است ثبت نام این افراد از اول دیماه شروع و تا پایان اسفندماه به اتمام خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.