'حنان عشراوی' عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، تصریح کرد که کنفرانس بین المللی صلح پاریس (درباره فلسطین)باید اهدافی صریح به همراه طرحی عینی درباره اجرا و جدول زمانی الزام آور را ارائه کند.

مقام فلسطینی: کنفرانس صلح پاریس باید ساز وکار اجرایی الزام آور ارائه کند

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از ایرنا؛ عشراوی روز یکشنبه در دیدار با 'پیر کوشارد' سرکنسول فرانسه در مقر سازمان آزادیبخش فلسطین در رام الله با تمرکز بر ابتکار عمل فرانسه در زمینه میزبانی کنفرانس بین المللی صلح پاریس، شرط موفقیت این کنفرانس را مبتنی بودن آن بر قوانین و حقوق بشر بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت دانست. این کنفرانس قرار است در ۱۵ ژانویه (۲۶ دی) برگزار شود.
عشراوی افزود: این کنفرانس همچنین باید ساز وکاری جامع برای پایان دادن به اشغالگری نظامی و نیز تضمین استقرار کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس ارائه کند.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت حل و فصل همه مسائل مهم مطابق قوانین و کنوانسیون های بین المللی، از جمله قطعنامه ۱۹۴ مجمع عمومی سازمان ملل خواستار ایجاد کمیته ای به منظور نظارت و ارزیابی اجرای این ساز وکارها و نیز نهادی برای حکمیت شد.
عشراوی گفت: کنفرانس مذکور با توجه به آغاز به کار دولت دونالد ترامپ و پیام های ناخوشایندی که از کنگره و دولت جدید آمریکا درباره تغییر مکان سفارت این کشور به بیت المقدس و تایید فعالیت های غیرقانونی شهرک سازی در نقض فاحش قوانین بین المللی به گوشمان می رسد، اهمیت شایانی خواهد داشت.
وی هشدار داد که تبعات این حرکت ها بسیار چشمگیر است و می تواند کل منطقه و حتی فراتر از آن را درگیر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.