رشت- مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین انقلاب ، امام (ره) و رهبری ظهر روز پنجشنبه بیست و سوم دی ماه با حضور نماینده ولی فقیه ، استاندار گیلان ، اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان ، مدیران و مسئولان استان در مصلی امام خمینی رشت برگزار شد.

آیت الله هاشمی مجاهد متعهد و عالم وارسته بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام جمال یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه «آیت الله هاشمی رفسنجانی» یک مجاهد متعهد و عالم وارسته بود ، گفت: «مجاهد متعهد» عنوانی بود که امام خمینی (ره) بعداز سوء قصد و ترور نافرجام ایشان نام بردند که به معنی انسانی که از صفت جهاد و تعهد برخوردار است.

وی با بیان اینکه این روحانی مبارز از آغاز مبارزات انقلاب اسلامی در کنار امام خمینی (ره) بود، افزود: نقش ایشان در پیروزی های انقلاب اسلامی غیرقابل انکار و بی بدیل است.

مدیرکل تبلغات اسلامی گیلان با تأکید براینکه تاریخ هیچگاه آیت الله هاشمی را از یاد نمی برد، افزود: دشمنان او به دلیل نگاه سیاسی بالای او همیشه ایام ایشان را مورد هدف قرار می دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به ویژگی های مجاهدان راستین و انسان های خدمتگذار، گفت: رمز ماندگاری و محبوبیت این انسان ها وجود ویژگی های همانند اخلاص، تقوا، شجاعت، آزادگی، شهامت و مبارزه با ظلم، استکبار ستیزی و وفای به عهد است.

حجت الاسلام یاری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، زمان حیات بنیانگذار انقلاب اسلامی و بعد از ارتحال ایشان را سه فصل از زندگینامه آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و تصریح کرد: وی با پرورش و تکامل در مکتب امام خمینی (ره) توانست به بلوغ فکری رسیده و حفاظت و حراست از آرمان های امام خمینی (ره) را برای خود تکلیف بداند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه برخی می خواهند چهره این عالم مجاهد و مبارز نستوه را خدشه دار کنند، گفت: آیت الله رفسنجانی در بدترین دوران و شرایط در کنار امام خمینی (ره) بوده و برای عزت و عظمت اسلام و امت اسلامی به مبارزه پرداخته است.

وی همچنین به ولایت پذیری و پیوندعمیق او با ولایت فقیه اشاره کرد و ادامه داد: کمتر کسی همانند ایشان پیدا می شود که از نظر اخلاقی، سیاسی، اقتصادی دارای چنین توانمندی های باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.