رئیس جمهور عراق امروز (شنبه) در همایش 'نشست بغداد، بعد از داعش'، با تاکید بر اینکه هیچ چارچوب و قلمرویی برای افراد جز قانون اساسی وجود ندارد، گفت: عراق هیچگاه به دوران دیکتاتوری باز نخواهد گشت.

معصوم: دیکتاتوری هیچگاه به عراق باز نخواهد گشت

به گزارش "قدس آنلاین"؛ فواد معصوم، در این نشست دو روزه که علاوه بر سران و شخصیت های برجسته عراقی، جمعی از مقام های خارجی از جمله ایران، مصر، سوریه و لبنان نیز حضور دارند، اضافه کرد: باید بر سر اصول به اتفاق نظر برسیم تا این اتفاق نظر و وحدت، ما را از مرحله اختلاف بر سر جزییات عبور دهد.
وی در این نشست، با بیان اینکه گفت وگو ، اولین اصل و گام به سمت انسانیت و تعاون و همکاری است، افزود: هرگاه گفت وگو با مشکل روبه رو می شود، دستیابی به موفقیت هم با مشکل روبه رو می شود.
معصوم گفت: امروز گردهم آمده ایم تا دیدگاه های خود را برای عراق بعد از داعش به بحث بگذاریم و در این نشست عملا اتحاد خود را به اثبات برسانیم.
رئیس جمهور عراق، در خاتمه با بیان اینکه 'جهان در معرض تندبادهای تغییرات است'، نیروهای سیاسی این کشور را از کشمکش های سیاسی برحذر داشت و اظهار داشت: باید بدور از کشمکش های سیاسی از منافع ملی خود دفاع کنیم.
همایش 'نشست گفت وگوی بغداد'، با شعار آینده عراق بعد از داعش، به ابتکار پارلمان عراق و دانشگاه بغداد در حال برگزاری است.
از جمهوری اسلامی ایران، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.