بروجرد- فرمانده انتظامی بروجرد گفت: باید مردم در امر برقراری امنیت اجتماعی مشارکتی فعال با پلیس داشته باشند چراکه ورود پلیس در برخی عرصه‌های اجتماعی می‌تواند یک مسئله اجتماعی را به‌راحتی به موضوعی امنیتی تبدیل کند.

امروز پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند در برقراری امنیت نقش داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین علیرضا دلیری صبح یکشنبه در همایش رابطین سازمان‌های دولتی اظهار داشت: ایجاد همراهی و پیوستگی در میان تمامی دستگاه‌های دولتی این شهرستان و درنتیجه کاهش بزه‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که قرار است سکون و قرار داشته باشد باید امنیت نسبی در آن حاکم باشد افزود: امنیت امروز جامعه ما در شرایطی که تمامی همسایگان کشور درگیر جنگ‌های داخلی هستند به برکت وجود مقام معظم رهبری و شهدا به‌دست‌آمده که امروز ایران را تبدیل به کشوری باثبات در منطقه کرده است.

وی سیر تمدن جوامع انسانی را مدیون ایجاد امنیت در جامعه دانست و عنوان کرد: نیروی انتظامی در کنار دیگر دستگاه‌های امنیتی کشور نقش بسزایی در برقراری امنیت دارد اما به لحاظ پیچیدگی جرایم امروز پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند در برقراری امنیت کامل نقش داشته باشد بلکه باید از ظرفیت تمامی دستگاه‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی در این زمینه استفاده کرد.

وی امنیت اجتماعی را بهترین مؤلفه دانست و خاطرنشان کرد: باید مردم در امر برقراری امنیت اجتماعی مشارکتی فعال با پلیس داشته باشند چراکه ورود پلیس در برخی عرصه‌های اجتماعی می‌تواند یک مساله اجتماعی را به‌راحتی به موضوعی امنیتی تبدیل کند.

دلیری با اشاره به کاهش ۵۹ درصدی وقوع سرقت در شهرستان بروجرد طی سال‌های اخیر بیان کرد: در سه سال اخیر میزان کشفیات جرایم مختلف در شهرستان بروجرد ۹۸ درصد افزایش‌یافته همچنین وقوع جرایم امسال با کاهش ۱۷ درصدی در این شهرستان مواجه بوده که این امر درنتیجه افزایش کنترل و نظارت پلیس در عرصه‌های مختلف است.

وی نتیجه نگرش اجتماعی به موضوعات و انجام هم‌زمان اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در کاهش بزه‌های اجتماعی مؤثر دانست و ادامه داد: مشارکت عموم مردم و دستگاه‌های دولتی در برقراری امنیت اجتماعی بسیار مهم است که این مهم می‌تواند احساس امنیت در جامعه را تسری بخشد.

فرمانده انتظامی بروجرد افزایش مهاجرت از شهرهای اطراف به این شهرستان را در ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی و افزایش کانون‌های بزه اجتماعی مؤثر دانست و افزود: نزدیک به ۳۵۰۰ معتاد از ابتدای امسال تاکنون به‌دفعات مکرر دستگیر و تحویل مراجع قانونی شده‌اند همچنین در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون چهار کارگاه تولید ماده مخدر شیشه کشف و منهدم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.