۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 49465

بازار طلا این روزها کم کم به رکود موقتی خرداد ماه نزدیک می شود و نزدیکی فصل امتحانات بازار طلا را به سوی بی رونقی فصلی سوق می دهد، و فعالان بازار سردی بازار را تا اوایل تابستان پیش بینی میکنند.

طلا به رکود خرداد نزدیک می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سایت «طلا» نوشت:نوسان قیمت های بازار طلا در هفته گذشته نیز ادامه داشت اما این نوسان در آخر هفته روند افزایشی به خود گرفت.

در هفته گذشته نزول ارزش یورو در مقابل دلار و فروش عمده طلا، این پایین رفتن قیمت طلا در سطح جهانی بود که در همین راستا بهای طلا نیز در بازار داخل تحت تاثیر هر اونس طلا و نوسانات دلار داخل با افت و خیزهایی همراه بود.

بنابراین گزارش، در روز شنبه گذشته بهای طلا در پایان معاملات هفتگی بر روی نرخ 1581 دلار و 40 سنت بسته شد که به دلیل رشد ارزش دلار در بازارهای جهانی با ادامه نگرانی ها نسبت به ادامه بحران اقتصادی در اروپا با افت همراه بود.

بهای دلار در این روز در بازار داخل تحت تاثیر افت حدودا 11 دلاری هر اونس طلا و افت 30 تومانی دلار داخل با کاهش 4500 تومانی هر مثقال طلای 17 عیار به 264 هزار و 800 و بهای هر گرم طلای 18 عیار با افت 1360 تومانی به 60 هزار و 800 تومان رسید که در روز یکشنبه بعد از نوساناتی به نرخ 263 هزار و 200 تومان در هر مثقال رسید.

بر پایه این گزارش، در روز دوشنبه که اولین روز معاملات هفتگی بازارهای جهانی طلا بود قیمت هر اونس در بازار لندن به دلیل بی ثباتی های سیاسی در اروپا، ادامه شرایط ناامید کننده کشور یونان و تضعیف موقعیت یورو با کاهش 19 دلاری به 1562 دلار و 10 سنت رسید اما بهای طلا در بازار داخل بر خلاف جهانی آن با رشد ارزش دلار در مسیر افزایش قرار گرفت و تا سطح 274 هزار و 500 تومان در هر مثقال و 63 هزار و 630 تومان در هرگرم بالا رفت.

این گزارش می افزاید، روز سه شنبه با تغییرات قیمتی دلار و افزایش ناگهانی ارزها بهای طلا نیز در بازار داخل در نوسان بود و با توجه به نرخ 1668 تومانی دلار و اونس 1563 دلاری، بهای هر مثقال به 277 هزار و 800 تومان و قیمت هر گرم به 64 هزار و 130 تومان رسید در این روز اونس جهانی با احتمال گسترش بحران اقتصادی یونان به کشورهای همجوار و احتمال خروج آن از اتحادیه اروپا، با کاهش دیگری روبرو و به کمترین بهای خود پس از ماه دسامبر یعنی 1549 دلار رسید. هرچند در ادامه کار بازارهای جهانی، بهای طلا با افزایش همراه شد.

در روز چهارشنبه بازار طلا به خبرهای منتشر شده از پایان اجلاس ایران با مقامات آژانس، واکنشی مثبت داشت و بهای طلا با کاهش 10 هزار تومانی در هر مثقال به 268 هزار تومان رسید که البته رشد دلار در جریان بازار، برای بازار طلا نوسانی دیگر را رقم زد و بهای طلا تا سطح 272 هزار تومان بالا آمد بهای هر گرم طلای 18 عیار به 62 هزار و 840 تومان رسید. قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از نوسان و سقوط آن تا 1526 دلار در بعدازظهر به 1548 دلار رسید که افت ارزش یورو در مقابل دلار و رسیدن آن به پایین ترین میزان خود و کشیده شدن سرمایه داران به سمت واحد پولی دلار به عنوان سرمایه ای امن موجب افت قیمت طلا شد.

شایان ذکر است، در روز پنج شنبه بهای طلا چه در سطح جهانی و چه در سطح داخل افزایش یافت و بهای هر اونس طلا به 1549 دلار و 40 سنت رسید که این امر با حمایت اندک از سوی سرمایه داران از طلا و افزایش بهای یورو حاصل شد هر چند به دلیل ادامه بحران یونان این افزایش بها کوتاه مدت بود.

در بازار تهران بهای هر مثقال طلای 17 عیار با توجه به رشد طلای جهانی و ارزش دلار بر روی نرخ 276 هزار تومان و قیمت هر گرم طلای 18 عیار بر روی 63 هزار و 710 تومان قرار گرفت.

گفتنی است بازار طلا این روزها کم کم به رکود موقتی خرداد ماه نزدیک می شود و نزدیکی فصل امتحانات بازار طلا را به سوی بی رونقی فصلی سوق می دهد، و فعالان بازار سردی بازار را تا اوایل تابستان پیش بینی میکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.