مسئولان برگزاری مراسم تحلیف ترامپ، بعد از دعوت از هنرمندان و ستاره‌های مشهور برای اجرا و حضور در این مراسم با موجی بی‌سابقه از جواب رد این هنرمندان مواجه شدند.

تحلیف رئیس جمهور آمریکا بدون حضور سیلبرتی ها

قدس آنلاین - مراسم تحلیف دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهوری آمریکا جمعه بیستم ژانویه در واشنگتن دی‌سی برگزار ‌شد. تدارکات برای مراسم تحلیف ترامپ هم مانند نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری پر حاشیه بوده است.مسئولان برگزاری این مراسم بعد از دعوت از هنرمندان و ستاره‌های مشهور برای اجرا و حضور در این مراسم با موجی بی‌سابقه از جواب رد این هنرمندان مواجه شدند. اما تنها هنرمندان و ستاره‌های هالیوود نیستند که دست رد به سینه دعوت‌کنندگان این مراسم زده‌اند. عده زیادی از قانون‌گذاران حزب دموکرات آمریکا هم اعلام کرده‌اند که در مراسم شرکت نمی کنند و حتی دستگاه‌های تلویزیون خود را هم برای تماشای این مراسم روشن نخواهند کرد. بسیاری این شکاف را در جامعه و فضای سیاسی آمریکا کم‌سابقه خوانده‌اند.

همه چیز قرار است تغییر کند

دونالد ترامپ در مراسم کنسرتی که تنها چند ساعت مانده به مراسم تحلیف وی برگزار شد، سخنرانی کرد. کنسرتی با نام «دوبتره آمریکا را با شکوه کنیم» دونالد ترامپ سخنانی را بر زبان آورد که بخشی از آنها اهمیت بسزایی داشت. ترامپ در این سخنرانی حدود شش دقیقه ای گفت: این سفر هجدهد ماه قبل شروع شد و سهم شما در آن بسیار بیشتر از سهم من بوده است. من تنها نقش یک پیام رسان را داشتم. ما همه خسته شده ایم و از آنچه در حال رخ دادن است خسته ایم و می خواهیم آن را تغییر دهیم؛ اما یک تغییر واقعی.
ترامپ همچنین گفت: به شما قول می دهم که سخت کار کنم. قرار است بسیاری از چیزها را تغییر دهیم. ما مشاغل خود را بازمی گردانیم و دیگر اجازه نمی دهیم دیگر کشورها شغل های ما را از ما بگیرند. ما دوباره ارتش خود را بازسازی خواهیم کرد و مرزهای خود را تقویت می کنیم. قرار است اقداماتی را انجام دهیم که برای چندین دهه در کشور ما انجام نشده و همه چیز قرار است تغییر کند. من به شما قول می دهم.

اعتراضات علیه رئیس‌جمهور منتخب

ترامپ یکی از عجیب‌ترین شخصیت‌ها را میان تمام رؤسای‌جمهور تاریخ آمریکا دارد. از این رو با فرارسیدن  مراسم تحلیف وی، یکی از عجیب‌ترین دوره‌های سیاسی در تاریخ آمریکا در حال رقم خوردن است. شواهد نشان می‌دهد جناح‌های سیاسی آمریکا، تقریباً با هر گرایشی، در حال آماده‌سازی نقشه‌های خود برای سرنگونی دولت ترامپ هستند. چنان‌که برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، «آمریکا» به زودی تبدیل به آخرین قربانی انقلاب‌های رنگی آمریکایی خواهد شد. شخصیت، تفکرات و مواضع ترامپ آن‌قدر جنجالی هستند که بدون شک در آمریکا «تظاهرات واقعی» علیه او وجود دارد. با این حال، با نزدیک شدن به مراسم تحلیف ترامپ رفته‌رفته این واقعیت خود را نشان می‌دهد که نیروی اصلی و عمده پشت تحرکات اخیر در آمریکا، یک کمپین «مهندسی‌شده» تحت حمایت و با بودجه نومحافظه‌کاران است و هدف اصلی این کمپین اولاً ایجاد اختلال در مراسم تحلیف ترامپ و دوماً بی‌ثبات کردن آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری وی به منظور تضعیف پایه‌های حکومت این رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه است.

نشانه های سرنگونی دولت ترامپ

اعتراضات ضدترامپ همه نشانه‌های یک عملیات به‌دقت هماهنگ‌شده را دارند و از تمام ملزومات ضروری یک «انقلاب رنگی» به سبک آمریکا نیز بهره‌مند هستند. درک ماهیت و ریشه‌های تاریخی انقلاب‌های رنگی به عنوان ابزارهای آمریکا برای تحقق سیاست «تغییر رژیم» در کشورهای هدف می‌تواند به پی بردن به اهداف واقعی تظاهرات‌ها علیه ترامپ کمک کند.

نمونه‌های بسیاری از انقلاب رنگی طی سال‌های اخیر در سراسر دنیا انجام شده. بنابراین پیدا کردن نقاط تشابه این اقدامات با آن‌چه که در آمریکا دارد رخ می‌دهد کار دشواری نیست. آن‌چه شاید دشوار باشد، باور این مسئله است که آمریکا اکنون دارد علیه خودش انقلاب رنگی می‌کند.

ساده‌ترین تعریف از انقلاب رنگی شاید «عملیات اطلاعاتی آمریکا در قالب حمایت پنهانی هم‌زمان با نفوذ در جنبش‌های اعتراضی با هدف اجرای سیاست تغییر رژیم، پشت نقاب یک جنبش طرف‌دار دموکراسی» باشد. انقلاب‌های رنگی اغلب با اعتراض به نتیجه یک انتخابات مهم، مانند انتخابات ریاست‌جمهوری، آغاز می‌شود. سپس این اعتراضات به خشونت کشیده می‌شود و تبدیل به یک شورش گسترده اجتماعی می‌گردد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.