یزد – مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد گفت : کمیته مساجد دهه فجر یکی از مردمی‌ترین کمیته‌هااست و بیش از ۵۰۰ ستاد مردمی در این کمیته تشکیل می شود.

۵۰۰ ستاد مردمی در کمیته مساجد دهه فجر یزد تشکیل می شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن رستگاری با بیان این خبر اظهارداشت: امسال نیز همانند چندین سال گذشته کمیته مساجد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به کانون های فرهنگی هنری مساجد واگذار شده است که ما نیز در همین راستا برنامه های ویژه ای در دو بخش خواهران و برادران داریم.

وی افزود: حضرت امام (ره) بیان کردند این مساجد بود که این پیروزی را برای ما آورد که این نشان دهنده نقش مساجد در انقلاب اسلامی است و در این زمینه ایشان نیز تاکید ویژه ای بر حضور زنان در این پیروزی ها دارند.

رستگاری تصریح کرد: تاکید کمیته مساجد در خصوص مردمی بودن آن است و مسئولان استانی از جمله امام جمعه و استاندار یزد نیز بر این امر تاکید دارند.

وی خاطرنشان ساخت: امسال در این کمیته بیش از ۵۰۰ ستاد مردمی تشکیل داده ایم به این صورت که در مساجد ستاد با محوریت امام جماعت مساجد و عضویت مدیر مسئول کانون، فرمانده پایگاه، عضوی از هیات امنای مسجد و مسئول هیات  تشکیل می شود.

وی ادامه داد: غبارروبی قبور مطهر شهدا، برگزاری مسابقات کتابخوانی، توزیع آهنگ انقلابی، ایستگاه های صلواتی، دیدار با علما، دیدار با خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم از جمله برنامه های ما در این ستاد است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد ادامه داد: برگزاری برنامه کشوری روح خدا از جمله برنامه های شاخص ما است که به صورت ملی در پنجمین دوره خود از ۱۲ بهمن ماه آغاز می شود و تا رحلت امام (ره) ادامه دارد.

علی زباندان، کارشناس فرهنگی دبیرخانه کانون های مساجد یزد در این نشست با اشاره به برنامه های بزرگداشت دهه فجر گفت: کمیته مساجد دهه فجر یکی از مردمی ترین کمیته است که امیدواریم با حضور پرشور مردم بتوان در  این راستا گام های اساسی برداشت.

وی افزود: کمیته مساجد با حضور کانون های مساجد به نحوی بسیار ارزشمند است زیرا مردم در راس فعالیت ها قرار دارند و خودشان برنامه ریزی برای مناسبت های دهه فجر دارند.

کارشناس فرهنگی دبیرخانه کانون های مساجد یزد تصریح کرد: ما در استان یزد برنامه هایی را به صورت پیشنهادی به کانون ها داده ایم که آنها نیز برا اساس خلاقیت سعی دارند تا این برنامه ها را انجام دهند.

دبیرشورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: سی هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش داریم که تاکید این ستاد بر مردمی بودن  این مراسم ها است.

سعید زارع افزود: ما وظیفه ملی و قرآنی داریم با این مناسبت ملی را گرامی بداریم زیرا خداوند در قرآن کریم و در روزه ابراهیم بر این امر تاکید دارد.

وی تصریح کرد: دهه فجر یادآوری و ذکر تمام فداکاری ها، رشادت ها، ایثارگری ها برای انقلاب بود و این انقلاب نیز با تقدیم چهار هزار به این نقطه رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان ساخت: ما وظیفه داریم این ایام الله را یادآوری کنیم زیرا براساس قران کریم، نشانه هایی برای افراد صبور و شکور است و شکر عملی به انقلاب به نوعی تلاش در جهت تبیین ارزش های انقلاب در جامعه است و خداوند نیز به این شکر عملی تاکید دارد.

زارع تصریح کرد: مشارکت خودجوش آحاد مردم تاکید اساسی ما در این بزرگداشت است که بایستی این انگیزه را در مردم ایجاد کنیم و از پنج تا ۱۱ بهمن ماه زمان استقبال از فجر نامیده شده است که باید این روزها را زمانی برای ورود به ایام الله دهه فجر داشته باشیم.

دبیرشورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: همه کشورهای جهان روزی را به عنوان جشن ملی دارند و آن روزها را گرامی می دارند و در این راستا نیز ما در کشور با محتوایی متفاوت برنامه هایی به این مناسبت داریم و اوج برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است که امیدواریم امسال نیز مانند سال های گذشته این شور را در حضور مردم ببینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.