بجنورد- فرمانده انتظامی مانه و سملقان از دستگیری دو نفر از اعضای یک باند با بیش از ۳۸۰ میلیون ریال کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد.

باند فروش اشیاء عتیقه تقلبی در مانه و سملقان منهدم شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی حسین رختیانی گفت: در پی مراجعه شخصی به پلیس آگاهی شهرستان مانه و سملقان و اعلام شکایت علیه افرادی ناشناس به اتهام کلاهبرداری در خرید و فروش اشیاء عتیقه، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: در همین رابطه با قرار مجدد برای مبادله عتیقه با متهمان در دو راهی عزیزآباد این شهرستان، ماموران پلیس آگاهی در محل حاضر و طی عملیاتی غافلگیرانه دو نفر متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان در ادامه با بیان اینکه تعداد چهار قطعه عتیقه از متهمان کشف شد، تصریح کرد: بعد از تحویل اشیاء عتیقه به اداره میراث فرهنگی، مشخص شد این اشیاء تقلبی هستند.

سرهنگ رختیانی با اشاره به اعتراف متهمان به بزه انتسابی خود و اینکه این اشیاء عتیقه تقلبی را به ۳۸۰ میلیون ریال به فردی فروخته اند، خاطرنشان کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه این عتیقه های تقلبی به تقلید از دوره های هخامنشی و اشکانی ساخته شده اند، گفت: با توجه به وسعت کار این باند و ترس شاکیان احتمالی از اعلام شکایت خود به دلیل مصداق جرم معامله اجناس عتیقه، پیش بینی افزایش تعداد شاکیان و حجم ریالی کلاهبرداری وجود دارد.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر توجه شهروندان به هشدارها و توصیه های پلیس، افزود: طمع و اعتماد نابجا سرآغاز بسیاری از جرایم در جامعه است و شهروندان می بایست با هوشیاری در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی، زمینه جرم را از شیادان سلب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.