اصفهان- مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر فولاد مبارکه اصفهان سالانه۷ و نیم میلیون تن فولاد در کشور تولید می کند که این رقم حدود ۵۰ درصد فولاد تولیدی در کشور است و با اجرای طرح های توسعه، ظرفیت تولید در سال آینده به ۱۰ و سه دهم میلیون تن افزایش می یابد.

ظرفیت تولید فولادمبارکه در سال آینده به ۱۰ میلیون تن افزایش می یابد

به گزارش قدس آنلاین بهرام سبحانی افزود: فولاد مبارکه اصفهان هم اکنون با سه برابر ظرفیت ابتدای راه اندازی خود مشغول به کار است و با دارابودن سه واحد فولاد سازی درکشور در حال حاضر بزرگترین واحد تولید فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا به حساب می آید.

وی در خصوص میزان آب مصرفی این شرکت اظهارکرد: فولاد مبارکه در طول سال قریب به ۲۷ میلیون متر مکعب آب از منابع آبی برداشت می کند که این برداشت آب، اندک بوده، به گونه ای که تاثیری در جریان رودخانه زاینده رود در زمانی که آب جاری است، ایجاد نمی کند.

مدیر عامل فولاد مبارکه ادامه داد: این در حالی است که براساس آمار وزارت نیرو، قریب به ۹۲ درصد از منابع آبی کشور، تنها در بخش کشاورزی مصرف می شود و ۶ درصد آن در بخش شرب و مابقی در بخش صنعت استفاده می شود و این رقم مصرفی بسیار ناچیز و با توجه به ضریب اشتغالی که این صنعت به نسبت صنعت کشاورزی ایجاد می کند، بسیار منطقی و مقرون به صرفه است.

وی افزود: براساس سند توسعه فولاد کشور، حجم تولید فولاد در کشور باید به رقم ۵۵ میلیون تن در سال برسد که ۵۰ درصد از این تولید بر عهده مجتمع فولاد مبارکه گذاشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.