بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بر مردمی شدن فعالیت های فرهنگی و هنری دهه فجر تاکید کرد.

فعالیت های فرهنگی و هنری دهه فجر مردمی باشد

به گزارش قدس آنلاین، حسین فرخنده در جمع رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها گفت: جهت دهی به فعالیت های فرهنگی و هنری و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ها از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی اظهار داشت: در برنامه های فرهنگی و هنری باید به اندیشه ها، آراء و شخصیت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری توجه کنیم چرا که انقلاب اسلامی مدیون رهبری های امام راحل است.

فرخنده تاکیدکرد: اگر می خواهیم فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری نمود داشته باشد باید زمینه های مشارکت بیشتر مردم و مراکز فرهنگی، هنری را فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: هر چقدر مردم و مراکز و انجمن های فرهنگی و هنری را در فعالیت ها مشارکت دهیم و  با آنها ارتباط برقرار کنیم به همان میزان می توانیم شاهد ارتقاء کمی و کیفی برنامه ها باشیم.

حسین فرخنده به حضور هنرمندان شاخص در برنامه های فرهنگی و هنری در راستای استقبال مردم و افزایش کیفیت برنامه ها تاکید کرد.

وی همچنین در ادامه به اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: می بایست برنامه ها طوری برنامه ریزی و اجرایی شود که شأن جایگاه حضرت فاطمه (س) حفظ شود.

برگزاری جشنواره هنری های تجسمی روستایی، اکران فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر همزمان با تهران، اجرای تئاتر های منتخب جشنواره تئاتر فجر استانی، کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با موضوع سبک زندگی،  ١٠ شب ١٠ مسجد، مسابقات نقاشی، برپایی نمایشگاه های عکس ، برپایی نمایشگاه های کتاب در شهرستان ها، برپایی جشن بزرگ انقلاب با حضور هنرمندان کشوری، اجرای نمایش، کارگاه شعر و داستان، اهدا کتاب، برگزاری محفل انس با قرآن، رونمایی از نماد انقلاب، همایش فعالان کانون های مساجد، تقدیر از افتخار آفرینان، فعالان و پیشکسوتان شیروان، برگزاری جنگ شادی و... از مهمترین برنامه های فرهنگی و هنری در ایام الله دهه مبارک فجر به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.