هند و امارات متحده عربی روز چهارشنبه در حضور 'نارندرا مودی ' نخست وزیر و 'شاهزاده محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان ' ولیعهد امارات ۱۳ توافقنامه در زمینه همکاری های دفاعی، انرژی، حمل ونقل، تجاری و سایبری امضا کردند.

هند و امارات ۱۳ توافقنامه در زمینه انرژی، دفاعی و تجارت امضا کردند

به گزارش "قدس آنلاین"، ولیعهد امارات متحده عربی روز گذشته برای سفری سه روزه و شرکت در مراسم روز جمهوری هند به عنوان مهمان ویژه وارد دهلی نو شد و در فرودگاه مورد استقبال نخست وزیر این کشور قرار گرفت.
نخست وزیر هند پس از دیدار با ولیعهد امارات متحده عربی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در این دیدار در خصوص گسترش روابط دوجانبه در بخش های انرژی و سرمایه گذاری به توافق دست یافتیم.
وی با استقبال از سرمایه گذاری امارات متحده عربی در زیرساخت های هند تصریح کرد در تلاش هستیم که سرمایه گذاران اماراتی را با صندوق ملی و زیربنایی کشور مرتبط کنیم.
مودی در خصوص همکاری هند و امارات در بخش انرژی گفت که همکاری هند و امارات باعث تامین امنیت هند در بخش انرژی می شود.
وی خاطرنشان کرد هند و امارات مبارزه با خشونت و افراط گرایی را برای تامین امنیت و سرمایه گذاری ضروری می دانند.
'نارندرا مودی' نخست وزیر هند روز گذشته به طور رسمی از شاهزاده محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان ولیعهد امارات متحده عربی در فرودگاه استقبال کرد.
شاهزاده محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان ولیعهد امارات متحده عربی قرار است فردا به عنوان مهمان ویژه در مراسم روز جمهوری هند شرکت کند.
تعدادی از سربازان اماراتی نیز به همراه نیروهای نظامی هند روز پنجشنبه در مراسم روز جمهوری این کشور رژه می روند.
این دومین سفر ولیعهد امارات متحده عربی به هند است. وی در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ نیز به دهلی نو سفر کرده بود.
تجارت دو جانبه هند و امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است.
روز جمهوری هند یادآور تصویب قانون اساسی دموکراتیک درسال ۱۹۵۰ و استقلال این کشور از انگلیس است که همه ساله به عنوان یکی ازتعطیلات مهم درسراسر کشور جشن گرفته می شود.
'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه سال گذشته و در سال ۲۰۱۵ نیز 'باراک اوباما' رئیس جمهوری پیشین امریکا مهمان افتخاری روز جمهوری هند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.