دولت بروندی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی را آزاد می کند.

دولت بروندی ۲۵۰۰ زندانی را آزاد می کند

به گزارش "قدس آنلاین" خبرگزاری آسوشیتدپرس، 'آیمی لورنتین کانیانا' وزیر دادگستری بروندی امروز اعلام کرد که روند آزادسازی زندانیان از جمله زندانیان امنیتی آغاز شده است.
آزادسازی زندانیان پیرو فرمان عفو 'پیر انکرونزیزا' رئیس جمهوری بروندی انجام می شود. کانیانا از فرمان آزادی زندانیان تحت عنوان 'هدیه ای غافلگیر کننده رئیس دولت' یاد کرد که با هدف ارتقای آشتی ملی ارائه شده است.
به گفته وی، در زمره افرادی که آزاد خواهند شد، ۵۸ نفر از اعضای حزب مخالف 'ام اس دی' هستند که رهبرشان یعنی 'الکسیس سیندوهیه' در تبعید به سر می برد.
بسیاری از کسانی که قرار است آزاد شوند زیر پنج سال حکم حبس داشتند و بیشتر این مدت را گذرانده اند.
بروندی از آوریل ۲۰۱۵ و همزمان با اعلام خبر نامزدی انکرونزیزا برای دوره سوم قدرت به صحنه خشونت و ناآرامی تبدیل شده است.
بر اثر خشونت و سرکوب اعتراض های پس از این انتخابات، بیش از ۵۰۰ نفر کشته و دست کم ۳۰۰ هزار نفر از این کشور گریختند.
بروندی سابقه طولانی در زمینه خشونت میان جوامع قومی هوتو و توتسی دارد که به جنگ داخلی ۱۲ ساله این کشور منجر شد. این جنگ در سال ۲۰۰۶ خاتمه یافت.
انکرونزیزا وقتی در انتخابات ۲۰۱۵ پیروز شد، اصرار داشت که نخستین انتخاب وی در سال ۲۰۰۵ با رای مستقیم صورت نگرفته بود، بلکه پارلمان وی را به عنوان سازوکار انتقال قدرت پس از جنگ داخلی برگزیده بود و به همین دلیل قانون اساسی آن را در شمار دوره های قدرت حساب نمی کند.
دوره سوم قدرت انکرونزیزا و پیروزی وی در انتخابات باعث شد که این کشور آفریقای مرکزی بار دیگر به ورطه هرج و مرج و ناآرامی سقوط کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.