مشهد- پنج قلوهای خراسانی که ۹ ماه پیش خبر ساز شدندحالا قادر به ایستادن بر روی پا بوده و بزرگ شدن آن ها دل نگرانی های پدر را افزایش داده است.

دل نگرانی پدر ۵ قلوهای خراسانی افزوده می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، این کودکان که در هنگام تولد نظر بسیاری از مسوولان را به خود جلب کردند علاوه بر دریافت مسکن مهر بلکه از حمایت مالی آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان به مدت یک سال برخوردار شدند.

اما حالا که این مهلت یکساله رو به اتمام است پدر ۵ قلو ها به دلیل اینکه کارگر روز مزد است، نگران وضعیت بچه‌ها بعد از اتمام این دوره کمکی است.

اصغر دانشمندی پدر پنج قلو های خراسانی می گوید: هزینه بچه‌ها خیلی بالاست و اگر قرار بود دست تنها آنها را تأمین کنم از عهده من خارج بود.
او می‌گوید: به خاطر مشغله مربوط به بچه‌ها کارم را از دست دادم و حالا کارگر روزمزد شده‌ام، به همین خاطر باید پول بیمه بچه‌ها را خودم ماهیانه به مبلغ ۲۷۶ هزار تومان بپردازم.

وی با اشاره به هزینه بالای بچه‌ها بیان می‌دارد: روزی ۲ بسته شیر خشک ۱۹ هزارو ۵۰۰ تومانی، یک بسته پوشک ۱۵ هزار تومانی می‌خرم و فقط یک دست لباس زمستانی برای آنها ۷۵۰ هزار تومان تمام شد.

مادرشان هم که در سن ۲۳ سالگی مادر ۶ فرزند شده - با یک پسر محصل- می‌گوید: تنهایی نمی‌توانستم از پس جمع و جور کردن بچه‌ها بر بیایم. برای همین مجبور شدیم پرستار بگیریم و ماهیانه بیش از یک میلیون هم به پرستار بپردازیم.

او بیان می‌دارد که هزینه دوا و دکتر بچه‌ها را هم که بگذاریم کنار؛ هزینه‌های بالا بیشتر از درآمد یک کارگر روز مزد می‌شود.

گفتنی است که یکی از این کودکان از زمان تولد دچار تنگی نفس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.