معاون هیئت ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از شش ماه دوم سال ۹۲ تاکنون، چهار هزار و ۳۵۰ نفر از اعضای هیئت علمی واحدها و مراکز دانشگاهی در کشور ارتقای مرتبه علمی یافته‌اند.

ارتقای ۴۳۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد بوشهر، مسعود صانعی در کارگاه تشریح آیین‌نامه جدید ارتقای  اعضای هیئت علمی در واحد بوشهر با تشریح این آمار، توضیح داد: در ارتقای اعضای هیئت علمی از درجه مربی به استادیاری ۳ هزار و ۴۲۲ نفر، از درجه استادیاری به دانشیاری ۷۸۲ نفر و از درجه دانشیاری به استادی ۱۰۸ نفر ارتقا رتبه یافته‌اند.

به گفته معاون هیئت ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی، حداکثر بررسی و ارتقای اعضای هیأت علمی از مربی به استادیاری ۱۵ روز شده است.

صانعی ادامه داد: ۱۲ کمیسیون تخصصی در هیئت ممیزه دانشگاه هر هفته بصورت مستمر به بررسی پرونده ارتقای اعضای هیئت علمی می‌پردازند و پس از تأیید در کمیسیون تخصصی به جلسه هیأت ممیزه برای تأیید نهایی ارسال می‌شود؛ حداکثر زمان بررسی تا تأیید نهایی در هیأت ممیزه دانشگاه ۳ ماه خواهد بود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: گاهی با تشکیل دو جلسه در یک نوبت کاری، سعی بر آن شده تا پاسخگویی به این مهم را سریعا انجام دهیم به طوری که تا این زمان و طبق آخرین آمار، کل پرونده‌های ارسالی در صف کمیسیون تخصصی، کمتر از ۹۰ پرونده و در صف هیأت ممیزه کمتر از ۱۵ پرونده است.

صانعی با تشریح آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیئت علمی یادآور شد: این آیین‌نامه نیز در مانند آیین‌نامه قبلی در ۴ ماده فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی تنظیم شده که حداقل امتیاز بر دانشیاری در چهار ماده ۱۲۰ و استادی ۱۳۰ امتیاز است.

در ادامه این کارگاه، همه موارد موجود در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی تشریح و علاوه بر رفع ابهامات موجود برای شرکت کنندگان، به سوالات آنان نیز پاسخ مناسب داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.