بندرعباس- رئیس سازمان برنامه و بودجه گقت: ۱۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۶ جهت رفع مشکلات آب، فاضلاب، محیط زیست و شبکه ریلی اختصاص یافته که از این میزان ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای آب بوده است.

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکلات آب در سال ۹۶ اختصاص یافته است

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه پس از حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات موجود در آموزش‌ و پرورش هرمزگان، اظهار داشت: دولت ۴ هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه وزارت آموزش‌ و پرورش به این وزارتخانه اختصاص داده است که در مدت دوماه گذشته مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به‌صورت نقد پرداخت شد تا در استان‌هایی نظیر هرمزگان تمام مطالبات فرهنگیان بازنشسته و حق‌التدریس معلمان به آنها داده شود و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان باقیمانده به بخش نوسازی مدارس اختصاص ‌یافت.

وی افزود: استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان با مشکلات عدیده‌ای در این بخش مواجهند و برای دولت در این بخش از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند که امیدوارم با رایزنی‌هایی که صورت خواهد گرفت سهم استان هرمزگان متناسب با مشکلات آن دیده شود و مشکلات گفته‌شده در خصوص کمبود مدارس و کلاس‌های تخریبی برطرف شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با ابراز خشنودی از بارندگی‌های اخیر استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر وضعیت بحرانی بی‌آبی و خشک‌سالی هرمزگان را دنبال می‌کردم و این بارندگی باعث امیدواری و خوشحالی‌مان شد که امیدواریم مقداری از مشکلات کاسته شود.

نوبخت با بیان اینکه در هفته جاری جلسه‌ای با وزیر نیرو برگزار شد و در آن راهکارهایی در جهت حل مشکلات هرمزگان و فروچاله‌های دشت میناب انجام شده است، عنوان کرد: مشکلات فراروی شهرستان میناب و نگرانی مردم نیز قابل درک است و دولت تمامی همت خود را درصدد رفع مشکلات این شهر به‌کار گرفته است.

وی گفت: دولت تلاش دارد به هر نحوی تا پایان امسال مشکل مسکن مهر را برطرف و این پرونده را ببندد و ۸۰۰ میلیارد تومان به وزارت راه و شهرسازی جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اختصاص‌ داده است و امیدواریم ان‌شاءالله دغدغه دولت و مردم در این راستا برطرف شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۶ جهت رفع مشکلات آب، فاضلاب، محیط زیست و شبکه ریلی اختصاص یافته که از این میزان ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای آب بوده است و این مشکلات در اولویت کاری دولت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.