رشتخوار -فرماندار رشتخوار ضمن تاکید بر ارتقای کیفیت نان گفت: باید بر تولید نان در نانوایی های این شهرستان بیش از گذشته نظارت شود.

فرماندار شهرستان رشتخوار بر ارتقای کیفیت نان  تاکید کرد

به گزارش قدس انلاین عصر پنج شنبه خالقداد عرب در جمع نانوایان شهرستان رشتخوار در کارگروه آرد و نان در فرمانداری  با اشاره به این که نان قوت لایموت مردم رشتخوار است تصریح کرد: آموزش نانوایان باید جدی گرفته شود.

وی یادآور شد: نان سالم و بهداشتی باید در دستور کار متولیان نظارت بر نانوایی ها قرار گیرد و رضایت مندی مردم از تولید نان در این شهرستان بالا رود.

فرماندار شهرستان رشتخوار تصریح کرد: با توجه به واگذاری مسئولیت کمیسیون ویژه تعزیرات آرد، نان و گندم به اداره صنعت، معدن و تجارت این اداره باید تلاش خود را جهت نظارت بر واحدهای نانوایی بیشتر کند.

عرب با انتقاد از کمی کیفیت نان از سوی برخی نانوایان در این شهرستان اظهار داشت:متاسفانه  نان  نا مرغوب تولید شده  در برخی از ناوایی های شهرستان رشتخوار در نوبت صبح دیگر برای ظهر قابل استفاده نیست.

فرماندار رشتخوار گفت:وضعیت اغلب  مردم در این منطقه از لحاظ اقتصادی مناسب نبود ه تاجایی که یک عده از اهالی با یارانه، نان وعده خود را از نانوایان قرض می گیرند و زندگی را می گذرانند.

فرماندار رشتخوار با ذکر این که نان دهستان  سنگان به دلیل نداشتن کیفت  خورده نمی شود و عده ای مجبورند از تربت حیدریه نان خانواده خود را تامین نمایند گفت:اگر کیفیت بالا نرود سهمیه آرد نانوایی بین مردم توزیع می شود که خودشان پخت کنند.

وی از وجود ۶۱ واحد نانوایی در سطح شهرستان  رشتخوار خبر داد و افزود: با تولید نان خوب و با کیفیت می توانیم زمینه اعتراضات مردم را از نان کاهش دهیم.

عرب گفت:مردم انتظار دارند نان خوب را تهیه و در سفره خود بگذارند و ما نیز وظیفه داریم به خواسته های مردم احترام بگذاریم.

دودل رییس اتحادیه خبازان رشتخوار هم در این جسله گفت: بازدید هفته ای از نانوایی های سطح شهرستان انجام می شود و کلاس آموزشی هم با هماهنگی فنی حرفه ای انجام شده است

وی با تایید پایین بودن کیفیت نان در بر خی از نانوایی های شهرستان گفت: هنوز بوی هیزم و آتش و نان در کوچه و خیابانهای سطح شهرستان از خانه ها می آید که این عملا نشانه پایین بودن کیفت نان نانواییی هاست که باید اصلاح شود.

وی با تاکید بر افزایش سهمیه آرد نانوایان شهرستان اظهار کرد:کمی سهمیه باعث شده که در آمد نانوایان کاهش یابد.

وی سرانه هر نفر در ماه شش کیلو و ۲۰۰ گرم آرد در شهرستان رشتخوار ذکر کرد و از فرماندار خواست به نانوایانی که نان مر غوب به مردم می دهند سیاست تشویق و افزایش سهمیه در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.