نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ دوران ریاست‌جمهوری خود را با محبوبیتی به مراتب کم‌تر از رئیس‌جمهور پیشین این کشور آغاز کرده است.

محبوبیت هفته اول ترامپ 22 درصد کم‌تر از دوره مشابه اوباما است

به گزارش قدس آنلاین، نتیجه نظرسنجی یک دانشگاه آمریکایی از مردم این کشور نشان می‌دهد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا در 5 روز اول شروع به کار خود، تنها در میان 36 درصد از مردم محبوبیت دارد.

نتیجه نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» همچننی نشان می‌دهد که 44 درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق، نظر مثبتی نسبت به ترامپ ندارند و 20 درصد فعلاً نظر خاصی در این باره ندارند.

نظرها درباره ترامپ البته میان وفاداران به دو حزب اصلی آمریکا، به شدت متفاوت بوده است.

نظرسنجی نشان می‌دهد که 81 درصد از جمهوری‌خواهان و تنها 4 درصد از دموکرات‌ها از عملکرد 5 روزه ترامپ راضی بوده‌اند. 35 درصد از رأی‌دهندگان مستقل هم نظر مثبتی نسبت به ترامپ داشته‌اند.

محبوبیت کلی ترامپ در حالی بر روی عدد 35 ایستاده که دانشگاه کوئینیپیاک در 5 روز اول شروع کار «باراک اوباما» در کاخ سفید هم تحیق مشابهی انجام داد و مشخص شد که 59 درصد از مردم، از عملکرد رئیس‌جمهور سابق حمایت می‌کرده‌اند.

در این نظرسنجی از مردم آمریکا خواسته شده که پیش‌بینی خود از آینده کشورشان را نیز بیان کنند؛ 53 درصد به 4 سال حاکمیت ترامپ خوش‌بین بوده و 44 درصد معتقد بوده‌اند که وی به اقتصاد آمریکا ضربه می‌زند.

در این تحقیق بر روی نظر هزار و 190 شرکت‌کننده در خصوص عملکرد ترامپ از 20 تا 25 ژانویه تمرکز شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.