استان ها: بارش برف و باران در بسیاری از استان های کشور علاوه بر اینکه موجی از خوشحالی به همراه داشت اما راه ارتباطی بسیاری از هموطنان را سد کرد و موجب لغزندگی و اخلال در تردد خودرو ها شد.

برف در جاده های ایران کولاک کرد/این استان ها لغزنده هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بارش برف در استان البرز صبح جمعه راهداران را بر آن داشت تا به منظور برف روبی و جلوگیری از خطرات ناشی از بهمن محور کرج-چالوس را مسدود کنند.

چالوس-کرج مسدود است

در همین حال عباس صفری مدیر راهداری استان البرز از انسداد محور کرج - چالوس به دلیل بارش سنگین برف و احتمال ریزش بهمن خبر داد و گفت: از شب گذشته بارش سنگین برف در محور کرج - چالوس ادامه دارد و برف زیادی بر زمین نشسته است.

وی با اشاره به احتمال سقوط بهمن در محدوده روستای «نسا» تا دهانه جنوبی تونل کندوان افزود: به دلیل بارش سنگین برف در محور کرج چالوس و احتمال ریزش بهمن با تصمیمت انجام شده این محور تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

پرواز های ایلام لغو شد

بارش برف از شب گذشته همچنین موجب لغو پرواز های فرودگاه ایلام در صبح روز جمعه شد.

به گزارش قدس آنلاین، پرواز صبح جمعه شرکت هواپیمایی آسمان به شماره پروازهای ۸۴۱ و ۸۴۲ مسیر رفت و برگشت تهران - ایلام و بالعکس  و همچنین پرواز

شماره ۴۵۷۳ شرکت هواپیمایی ماهان از مبدا تهران به مقصد ایلام و بالعکس لغو شد.

محور تنگه گرمه-قلاجه مسدود شد

رئیس پلیس راه استان ایلام در همین راستا از انسداد محور«تنگه گرمه» به سمت«قلاجه» به دلیل بارش برف خبر داد.

سرهنگ محسن ناصری گفت: تردد در سایر محورهای کوهستانی استان ایلام مانند قلندر، کبیرکوه، تونل آزادی، ملکشاهی به دره شهر بدون داشتن زنجیر چرخ ممنوع است و از تردد این خودروها جلوگیری می‌شود.

چهار محال و بختیاری لغزنده است

بارش برف در استان چهار محال و بختیاری نیز موجب شد تا رئیس پلیس راه این استان از رانندگان و خودرو های عبوری تقاضا کند تا نسبت به تجهیز خودرو به امکانات گرمایشی و زنجیر چرخ اقدام کنند.

کولاک در این استان ارتفاع برف را در گرده های کوهرنگ به ۴۰ سانتی متر رساند و موجب شد تا تردد در گردنه‌های چری، شاه‌منصوری و تاراز فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر باشد.

تردد در محور های قزوین زنجیر چرخ می خواهد

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز از بارش برف در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

جواد حق‌لطفی اظهار داشت: در حال حاضر شاهد بارش برف در گردنه‌های استان قزوین از جمله گردنه آوج، کوهین، قسطین‌لار و بهرام‌آباد هستیم.

وی بیان کرد: آزادراه قزوین-کرج، قزوین-همدان، قزوین-رشت و همچنین محور بوئین‌زهرا-ساوه نیز بارش برف ادامه داشته و راهداران در حال انجام عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند.

وی گفت: تردد در گردنه قسطین‌لار و بهرام‌آباد و همچنین محور طالقان به سبب حجم بالای بارش برف تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

 ارتباط ۴۴۰ روستا در لرستان قطع شد

شدت بارش ها در استان لرستان نیز موجب شد تا ارتباط بسیاری از راه های روستایی از جمله «دلفان» قطع شود.

فرماندار دلفان در همین رابطه خبر داد راه ارتباطی ۴۴۰ روستای شهرستان دلفان بر اثر بارش برف سنگین مسدود شده است.

جعفر طولابی عنوان کرد: با توجه به بارش شدید برف از ساعات اولیه صبح جمعه برق بخش عمده‌ای از شهرستان هم قطع شد اما هم‌اکنون برق وصل شده است و تنها برق حدود ۲۵ روستا که راه دسترسی آن‌ها نیز مسدود است قطع است.

طولابی بیان کرد: با توجه به مسدود بودن اکثر راه‌های روستایی شهرستان دلفان از مسئولان استان درخواست کمک کردیم تا امکانات استانی را به این شهرستان ارسال کنند.

کمک ار قرارگاه سازندگی

فرماندار دلفان بابیان اینکه هماهنگی‌هایی انجام‌شده است تا از امکانات قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای بازگشایی مسیرها استفاده شود، گفت: میزان بارش برف در سطح شهر دلفان به بیش از ۴۵ سانتی‌متر رسید و طبیعتاً در مناطق کوهستانی این شهرستان بارش بیشتری داشته‌ایم.

وی به اشاره به اینکه راه ۴۴۰ روستای این شهرستان مسدود است اظهار داشت: با توجه به بارش برف سنگین تلاش شد تا محورهای اصلی مسدود نشود تا بتوانیم امکانات لازم را برای بازگشایی مسیرهای روستایی ارسال کنیم.

۸۰ درصد محور های همدان کولاک است

معاون راهداری همدان از کولاک شدید در ۸۰ درصد محورهای همدان خبر داد و گفت: دید رانندگان به یک متر کاهش یافت.

حمید پرورشی اظهار داشت: از عصر پنجشنبه بارش برف ابتدا از سمت گردنه گرین آغار شد و تاکنون نیز ادامه دارد به طوری که هیچ کدام از نیروهای راهداری استان همدان استراحت لحظه‌ای نیز نداشتند.

وی با اشاره به اینکه براساس اولویت‌بندی راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی برف‌روبی می‌شوند گفت: در حال حاضر در تمامی محورهای استان همدان شاهد بارش برف هستیم و البته در ۸۰ درصد محورهای استان همدان بارش برف به صورت کولاک شدید است.

جانشین پلیس راه استان همدان نیز در همین حال اظهار کرد: تردد در گردنه‌های اسدآباد، آوج و گرین نهاوند به دلیل بارش برف و کولاک شدید تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و مأموران در صورت برخورد با خودروهایی فاقد زنجیر چرخ نسبت به اعمال جریمه ۳۰ هزار تومانی اقدام می‌کنند.

سرهنگ سعید اسماعیلی  با اشاره به لغزندگی تمام محورهای استان همدان به دلیل بارش برف و تأکید بر اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است، بیان کرد: مأموران پلیس راه استان همدان از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ از مسیر جاده‌های برف‌گیر و گردنه‌ها جلوگیری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.