یزد- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و تالار هنر آلمان موزه بزرگ یزد در محل خانه تاریخی صدرالعلما ایجاد خواهد شد.

ایران و آلمان در ایجاد موزه بزرگ یزد مشارکت می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان یزد، طی جلسه ای با حضور برن هان اشپیس مدیر تالار هنر و نمایشگاه های کشور آلمان، سوزان آنن، فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی و دیگر مسئولان میراث فرهنگی استان، موضوع ایجاد و راه اندازه موزه بزرگ یزد بررسی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن خیر مقدم و خوش آمد به برن هان اشپیس و سوزان آنن به شهر یزد، همکاری که بین کشور آلمان و اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در حال انجام است را به آنان تبریک گفته و آن را اتفاقی مبارک و میمون برای دو کشور برشمرد.

فاطمه دانش یزدی مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و کشور آلمان را در ایجاد موزه بزرگ یزد نقطه عطفی در تعامل فرهنگ و دانش میراثی بین استان یزد و کشور آلمان برشمرد.

وی در رابطه با خانه تاریخی صدر العلما و تبدیل آن به موزه بزرگ یزد افزود: این خانه تاریخی بنایی صفوی قاجاری است که در مرکز بافت تاریخی شهر یزد و در شریان اصلی این بافت و در کنار مهمترین بناهای تاریخی این شهر قرار دارد و بی شک باید پیش از مرمت مستندنگاری کامل در خصوص آن صورت گیرد.

دانش یزدی تصریح کرد: در کنار مستند نگاری و مطالعه باید تمام عناصر ساخت یک موزه در انجام پروژه دیده شود تا بتوانیم تکنولوژی روز موزه داری جهان را در این مجموعه تاریخی بکار گیریم.

وی خاطرنشان ساخت: بحث مرمت این بنا با رعایت اصول مرمتی و فاز به فاز انجام گردد و به زودی فاز طراحی بنا شروع شود تا به برنامه جامعی در خصوص این بنای تاریخی برسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان درخصوص فاز طراحی این پروژه گفت: هرچه میزان دانش ما در خصوص این پروژه بیشتر شود، قطعاً سرعت کار در مراحل بعدی افزایش خواهد یافت.

وی به موضوع انتقال تجربه در خصوص این پروژه اشاره کرد و افزود : یکی از ارکان پروژه ایجاد موزه بزرگ یزد، استفاده از دانشگاه ها و حضور پر رنگ دانشجویان است و استان از توان و پتانسیل های دانشگاه های آلمان نیز استقبال می کند.

مدیر تالار هنر و نمایشگاه های آلمان نیز از همکاری صمیمانه اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در انجام این پروژه تشکر و قدردانی کرد.

وی خانه تاریخی صدرالعلمای یزد را نمادی از ذوق و هنر اصیل ایرانی در ادوار مختلف تاریخ درخشان ایران برشمرد.

برن هان اشپیس تصریح کرد: امیدواریم در انتهای این پروژه موزه ای خاص در بنایی خاص را شاهد باشیم که هم ارزش موزه در آن حفظ شده باشد و هم ارزش بنای تاریخی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.