تبریز- عملیات اجرایی پروژه پارک موزه دفاع مقدس با اتمام مراحل محوطه سازی و نماکاری و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود.

پروژه پارک موزه دفاع مقدس تبریز به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، از چند سال پیش طرح احداث پارک موزه دفاع مقدس مطرح شد و نقشه های اجرایی به همراه برآورد اولیه هزینه ها آماده و مقرر گردید این پروژه به صورت مشارکتی توسط  شهرداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اجرا شود.

در نهایت تمامی امور اجرایی آن به شهرداری محول گردید و شهرداری منطقه ۲ به عنوان متولی و مجری پروژه، قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیا منعقد کرد تا اجرای عملیات عمرانی را آغاز کند.

با توجه به اهمیت پروژه و تاثیر فرهنگی و اجتماعی آن بر بدنه جامعه، لزوم تسریع در اجرای این پروژه در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفت و هم اکنون در قالب یکی از مهم ترین پروژه های فرهنگی شهرداری تبریز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا است.

پروژه پارک موزه دفاع مقدس به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع، در ۴ طبقه سازه ای و با اسکلت فلزی در اتفاعات پارک شمیم پایداری در حال احداث است و محوطه سازی و نماکاری این ساختمان به صورت ۸ وجهی، برگرفته از معماری اسلامی و ایرانی طراحی و اجرا شده است.

کارگاه های آموزشی و فرهنگی و آثار مربوط به دفاع مقدس، رواق های حکاکی شده با آیات قرآنی به همراه مفاهیم دفاع مقدس نیز جهت استفاده در نمای ساختمان موزه بکار گرفته شده است و احداث سردرب ورودی از طرف خیابان استاد معین، یک باب پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰ دستگاه خودرو، سالن اجتماعات با ظرفیت ۳۷۰ نفر و مسیر ویژه شهروندان کم توان برای دسترسی آسان به ساختمان موزه نیز از دیگر مشخصات این پروژه محسوب می گردد.

تکنولوژی های جدید بکار رفته در این پروژه شامل اجرای دیوار پانل نما و سالن آمفی تئاتر با سیستم اکوا پانل، اجرای پانل گنبد با بتن سبک لیکا بصورت سه بعدی، اجرای عایق رطوبتی پایه سیمانی در نما، استفاده از سقف کاذب کناف در سقف طبقات، استفاده از سیستم اعلام حریق با استفاده از کابل های نسوز اروپائی، استفاده از سیستم صاعقه گیر الکترونیکی LPI با سیستم گوی های گردان، از جمله امکانات و تجهیزات این مجموعه عظیم است.

با توجه به لزوم بازآموزی و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل سوم انقلاب و جوانان و نوجوانان و آشنایی آنان با فرهنگ ایثار و شهادت، این پروژه می تواند چنین اهدافی را محقق سازد و در عین حال، عاملی مهم و نقش آفرین در صنعت گردشگری و آشنایی گردشگران با تاریخ دفاع مقدس کشورمان باشد. همچنین این پروژه یکی از قطب های مهم گردشگری اسلامی برای استقبال از تبریز ۲۰۱۸ نیز به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.