تبریز- فرماندار ملکان گفت: سال آینده دستگاههای دولتی ملکان موظفند حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق صفحات خورشیدی تهیه کنند.

دستگاههای دولتی ۲۰ درصد برق مصرفی را باید از طریق صفحات خورشیدی تهیه کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، محمدباقر خانی صبح روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه ملکان تشکیل شد، با بیان اینکه در سال گذشته  ۴۰۰ میلیارد مترمکعب بارش در ملکان اتفاق افتاده ولی مقدار یکصد میلیارد مترمکعب ذخیره سازی شده اظهار کرد: از این میزان هفتاد و هشت میلیارد متر مکعب در بخش کشاورزی مصرف شده است.

وی افزود: از این میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی نیز بیش از ۷۰ درصد هدر رفته و کمتر از سی درصد مصرف بهینه صورت گرفته است.

فرماندار ملکان از یک نوع آب تحت عنوان آب مجازی نیز خبر داد و اظهار کرد: برخی محصولات پرمصرف آب داریم که قیمت آب مصرفی و سایر هزینه ها بیشتر از کل درآمدی آن محصول است.

وی همچنین خواستار واگذاری اختیارات تحویل و توزیع آب به تعاونی های آببران ملکان خبر داد و گفت: اگر این تعاونی ها را توانمندتر کنیم آنها بهتر از بخش دولتی بازدهی خواهند داشت.

در ادامه این جلسه امام جمعه بخش لیلان نیز از شرکت هر هفته بیش از ۲ هزار تن در نمازجمعه این بخش خبر داد و گفت: از زمان استقرار امام جمعه در لیلان انتظارات به حق مردم این بخش از مسئولین محلی نیز بیشتر شده است.

حجت الاسلام پروینی همچنین از بی مهری نسبت به بخش لیلان گلایه کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولین استان و شهرستان نسبت به رفع مشکلات و کمبودهای این بخش شد.

وی افزود: حتی یک تابلو به نام لیلان در خروجی شهر ملکان وجود ندارد از این رو مسافرین و گردشگران جهت عزیمت به شهر لیلان با مشکلاتی مواجه می شوند.

وی همچنین خواستار اطلاع رسانی در خصوص استفاده بهینه از منابع انرژی از طرف دستگاههای متولی شهرستان در سطح شهر لیلان شد و افزود: در سطح شهر لیلان سازهای بنر زیاد است ولی همه خالی بوده و جای خالی اطلاعیه های ادارات در آن احساس می شود.

امام جمعه ملکان در ادامه این جلسه بر ارتقا فرهنگ مصرف بهینه انرژی در جامعه توسط دستگاههای متولی تاکید کرد.

حجت الاسلام حافظ زمانی  افزود: ادارات و سازمان های مختلف بخصوص آب و فاضلاب شهری؛گاز؛برق باید لز طرق مختلف از جمله نصب بنر در اماکن عمومی شهرها مردم را به استفاده بهینه از منابع و انرژی ها تشویق نمایند.

وی افزود: هم اکنون مطالبات معوقه شرکت گاز در ملکان مبلغ هشت میلیارد تومان است که با این پول می توان شش مدرسه شش کلاسه در این شهرستان ساخت.

زمانی با اشاره به مصرف کم پکیج و بالا بودن مصرف بخاری های پیشنهاد داد: شرکت گاز استان بمنظور تشویق و ترغیب مردم به تجهیز واحدهای مسکونی و تجاری خود به پکیج تسهیلات بانکی و بسته های تشویقی در اختیار مردم قرار دهند.

وی همچنین فرهنگ سازی در خصوص مصرف آب را مورد تاکید قرار داد و از وزارت نیرو خواست با توجه به جدی بودن مسئله کمبود آب؛ ترتیبی اتخاذ گردد تا منبعد شیرآلات کاهنده و کنترل کننده مصرف آب در کارخانجات کشور تولید شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی ملکان با قدردانی از تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب موارد بهداشتی از طرف شبکه بهداشت و درمان ملکان از ادارات آب شهری؛گاز و برق خواست در خصوص مصرف بهینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی نمایند.

فرماندار ملکان نیز در این جلسه کمبود آب را دغدغه امروز کشور دانست و بر فرهنگ سازی در خصوص مصرف بهینه این نعمت خدادادی تاکید کرد.

محمدباقر خانی از توزیع کیت های کاهنده آب در ادارات دولتی ملکان خبر داد و گفت:این امر در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی مصرف عمده آب را در بخش کشاورزی دانست و خواستار سوق دادن فرهنگ مصرف بهینه به این بخش شد.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد: سال آینده دستگاههای دولتی ملکان موظفند حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق صفحات خورشیدی تهیه کنند.

در پایان جلسه، گزارش کارگروه جلسه در خصوص مصرف بهینه انرژی در دستگاههای دولتی توسط مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملکان قرائت گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.