بجنورد- مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری یکهزار و ۱۷۳ برنامه فرهنگی همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد این برنامه ها در روستاهای محروم استان برگزار خواهد شد.

۷۰ درصد برنامه های دهه فجر در مناطق محروم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام علی خادمی صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر گفت: ۷۳  مورد از این برنامه ها، مربوط به برنامه های قرآنی است.

وی همچنین جشنواره بزرگ حفظ قرآن، همایش سبک زندگی، جشنواره کودک و نوجوان، کارگاه آموزشی ترویج فرهنگ نماز، برگزاری محفل انس با قرآن، دیدار با ائمه جمعه و مسئولین، برگزاری گفتمان دینی و انقلاب اسلامی، اعزام مبلغ به روستاها، غبار رویی مزار شهدا وگردهمایی تشکلهای دینی ومداحان را از شاخص ترین برنامه های دهه فجر عنوان کرد.

وی برپایی ایستگاه های صلواتی، دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم، برگزاری مسابقه فرهنگی نقاشی وعکاسی، نواختن زنگ انقلاب و تجلیل از فعالان حوزه فرهنگی را از دیگر برنامه های دهه فجر برشمرد.

خادمی ادامه داد: همچنین به مناسبت دهه فاطمیه،۱۵۰ مبلغ مرد و۵۰ مبلغه خانم به مناطق روستایی استان اعزام می شوند.

وی اظهار داشت: در استان ۲۷۰ نفر مبلغ سنتی شناسایی شده که برای این مبلغ ها کلاس های آموزشی جهت برگزاری برنامه ها در محلات گذاشته می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از بهره برداری مجتمع فرهنگی تبلیغی شهر گرمه خبر داد و گفت: این پروژه از محل مصوبات سفر معظم انقلاب به استان اجرایی شده است.

خادمی افزود:  از محل سفر معظم له، مجتمع فرهنگی تبلیغی در شهرهای فاروج، اسفراین و جاجرم به بهره برداری رسیده است و مجتمع فرهنگی تبلیغی شهر بجنورد نیز در سال آتی عملیاتی می شود.

وی با بیان اینکه تاخیر در تامین زمین، علت طولانی شدن اجرای پروژه مجتمع فرهنگی تبلیغی بجنورد شده است تصریح کرد: اکنون زمین برای اجرای این پروژه در کنار دانشکده علوم قرآنی تامین شده و قرار است با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه، در دوسال ساخته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.