دبیر اجرایی رویدادهای ترویج کتاب‌خوانی گفت: بیش از یکهزار روستا با چند هزار طرح و ایده و برنامه‌ ترویج کتاب‌خوانی در سومین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب شرکت کردند.

شرکت هزار روستا درجشنواره‌ روستاهای دوستدار کتاب/رشدکمی و کیفی آثار

به گزارش «قدس آنلاین»،  ابراهیم حیدری به جزئیات سومین دوره جشنواره روستاهای دوستدار کتاب اشاره کرد و افزود: این دوره نسبت به دو دوره قبل با افزایش کمی و کیفی سطح رقابت‌ها در ترویج کتاب‌خوانی مواجه بوده است.
براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج‌ کتاب‌خوانی، وی اضافه کرد: در این دوره علاوه بر معرفی ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب، روستای برتر در استان‌ها را نیز توسط داوران انتخاب و اعلام خواهیم کرد و طی مراسمی در استان‌ها از آن‌ها تقدیر خواهد شد و معاونت امور فرهنگی نیز به آن‌ها جوایزی اهدا خواهد کرد.
دبیر اجرایی رویدادهای ترویج کتاب‌خوانی همچنین از استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران و بوشهر به عنوان مناطقی یاد کرد که بیشترین میزان مشارکت روستایی را داشته است.
وی ادامه داد: در این سه استان کشور بیش‌تر از همه استان‌ها در این جشنواره شرکت کردند و ما انتظار داریم در دوره‌های آتی میزان، این رقابت و مشارکت بیش‌تر شود.
حیدری همچنین درباره فرایند داوری این جشنواره تصریح کرد: داوری آثار رسیده در بخش روستاها و عشایر دوستدار کتاب، در سه مرحله انجام می‌شود و در نهایت آثار و ایده‌هایی که شاخص‌های مد نظر جشنواره را رعایت کرده باشند؛ به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های رسیده به جشنواره، دارای تنوع بسیار خوبی است و همچنین پراکندگی جغرافیایی روستاهای شرکت کرده در این رقابت نشان می‌دهد که بخش‌های زیادی از مناطق روستایی کشور به نوعی درگیر جشنواره ترویج‌کتاب‌خوانی شدند و این اتفاق نوید آن را می‌دهد که کار کتاب‌خوانی رونق بیشتری بگیرد و متاثر از این رویداد شاهد پیشرفت برنامه‌نویسی فرهنگی و ایجاد شور و شوق در روستاها هستیم.
به گفته حیدری، این مساله را مد نظر قرار می‌دهیم که میزان پیشرفت برنامه‌های ارایه شده در سال قبل در دومین جشنواره یکی از مهمترین شاخص‌های داوری این دوره است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.