معاون راهبردی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تصمیمات در جبهه مردمی نیروهای انقلاب نباید از بالا به پائین باشد و باید از پائین به بالا باشد گفت: دشمنان تلاش می کنند از ما انقلاب زدایی کنند.

تصمیمات در جبهه مردمی نباید از بالا به پائین باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر ذوالقدر در اولین نشست کمیته جوانان و دانشجویان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که عصر امروز در سالن اجتماعات مسجد الرحمان تهران برگزار شد، اظهار داشت: در بیان ضرورت و فلسفه شکل گیری این جبهه باید گفت که برای این است که یک گفتمان مشترک پیدا شود.

معاون راهبردی قوه قضائیه افزود: واقعیت تلخ روزگار ما این است که بعد از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی که به خاطر آن فداکاری هایی صورت گرفت و خون های پاکی روی زمین ریخت، باید اعتراف کرد تمام اهداف این انقلاب محقق نشده است.

وی با بیان اینکه اهدافی که امام(ره) بنیاد نهاد محقق نشده است، تصریح کرد: آروزهای امام ما در بنیانگذاری انقلاب و کسانی که تلاش کردند محقق نشده است. مردم گرفتار مشکلات و مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مدیریت عمومی در کشور هستند.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه در بعضی موارد چیزی بیش از مشکل وجود دارد، ادامه داد: انسان بوی بحران را بویژه در حوزه مسائل اقتصادی حس می کند.

در مسائل اقتصادی با بحران مواجهیم

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: کشور گرفتار رکود و بیکاری است و بخشی از جمعیت ما زیر خط فقر قرار دارند؛ اینها شایسته نظام ما نیست.

وی تصریح کرد: مطالبات رهبری در بسیاری موارد بر زمین مانده و موفق نشده است. باید اعتراف کنیم در بسیاری از موارد دچار پس رفت شده ایم و اینها در شرایطی است که با دشمنی و تهدیدات خارجی مواجه هستیم؛ گرگ هایی که منتظرند پنجه بر چهره ملت ما بکشند.

ذوالقدر با طرح این سئوال که آیا می توان در این شرایط ساکت و آرام نشست، اظهار داشت: آیا می توایم شاهد کم فروغ شدن سنگر به سنگر مردم باشید. می توانیم شاهد فزونی آلام مردم باشیم و کاری نکنیم؟ پاسخ این است که باید کاری کرد.

معاون راهبردی قوه قضائیه افزود: چیزی که جبهه مردمی پیشنهاد کرده این است که به انقلاب و ارزش های اساسی انقلاب باز گردیم. به اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی که درهم تنیده هستند، بازگردیم.

وی دو اصل اساسی جبهه مردمی را سپردن کار به مردم و بازگشت به انقلاب عنوان کرد و گفت: بازگشت انقلابی و انقلابی گری روح گفتمان مقام معظم رهبری در این دوره است. این موضوع به قدرت ملی باز می گردد.

ذوالقدر افزود: همه دولت هایی که می خواهند جایی در هندسه قدرت جهان داشته باشند روی قدرت ملی می ایستند؛ چیزی که می تواند منزلت و موجودیت آنها را تضمین کند.

معاون راهبردی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه ملت هایی که از قدرت های بیشتر برخوردارند می توانند خود را حفظ کنند، ادامه داد: قدرت های ضعیف مورد طمع قرار می گیرند. یک مسئله در قدرت ملی ما انقلاب، انقلابی بودن و انقلابی گری است. اگر انقلاب را حذف کنیم از ملت ایران یک کشور دست چندم بیشتر در جهان باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب باعث شد که ملت ایران جهش کرده و به عنوان یک قدرت مطح شود. اراده ملت ایران می تواند قدرت ها را به زانو درآورد. به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند از ما انقلابی زدایی کنند و ارزش های انقلابی کمرنگ شود.

دشمنان تلاش می کنند از ما انقلاب زدایی کنند

ذوالقدر اظهار داشت: دشمن در طول این سالها تمام تلاش خود را کرد تا انقلاب را از صحنه حیات حذف کند و باید اعتراف کنیم در برخی از عرصه ها موفق بود.

معاون راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه باید به انقلاب برگردیم، گفت: همه مومنان و پایبندان به انقلاب باید در یک اردوگاه گردآیند. نیروهای انقلاب باید در یک جبهه و اردوگاه واحد قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات کشور باید انقلابی عمل کنیم، افزود: برای این کار باید نیروهای انقلاب دور هم جمع شوند.

ذوالقدر همچنین با اشاره به نامگذاری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جبهه از متن دفاع مقدس وام گرفته شده است. ما در یک میدان جنگ واقعی قرار داریم و جبهه برای جنگ درست می شود.

معاون راهبردی قوه قضائیه جبهه را علامت شکل گیری تعارض بین حق و باطل دانست و گفت: در جبهه جنگ و دفاع مقدس همه مردم حضور داشتند. انگیزه حضور در جبهه رسیدن به قدرت و ثروت نبود بلکه دفاع از ارزش ها بود. در جبهه، ما با ایثار و شهامت مواجه بودیم. در جبهه، فرهنگ و ارزش های دینی و انقلابی حاکم بود.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای انقلابی باید زمینه حضور مردم را در اداره امور کشو فراهم کنند، گفت: تصمیمات در جبهه مردم نیروهای انقلاب نباید از بالا به پائین باشد؛ باید از پائین به بالا باشد.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک کار یکبار مصرف نیست

ذوالقدر افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک کار یکبار مصرف نیست. تداوم انقلاب ضرورت حرکت چنین حرکتی را فراهم می کند.

معاون راهبردی قوه قضائیه یکی از الزامات جبهه مردمی را شکل دهی به یک دولت انقلابی عنوان کرد و افزود: یکی از کارهایی که در مجمع عمومی شکل می گیرد تعیین کسانی است که می توانند دولت آینده را به بهترین صورت در تراز انقلاب اسلامی اداره کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.