رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی سال ۴۸ ضمن اشاره به شرایط اسارت و اعمال فشارهای دشمن صهیونیستی بر وی، تاکید کرد که مسجد الاقصی متعلق به مسلمانان است و به هیچ وجه مذاکره‌ای بر سر آن صورت نمی‌گیرد.

رائد صلاح: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است

به گزارش "قدس آنلاین"، شیخ رائد صلاح،   رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی سال ۴۸ شامگاه روز شنبه در گفتگو با مرکز اطلاع رسانی فلسطین به تشریح شرایط اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت که پس از اسارت به زندان "رامون" انتقال داده شده و کل دوره محکومیتش را در سلول انفرادی گذرانده است.

وی تصریح کرد که فرد اسیر در سلول انفرادی احساس می‌کند که با سختی چند برابر مواجه است، زیرا حبس در سلول انفرادی یعنی قطع ارتباط کلی با دنیای خارج و حتی به طرف اجازه گفتگو با اسرای دیگر هم داده نمی شود مگر در شب‌ها و از طریق منافذ پنجره ها به طور مخفیانه.

وی ادامه داد که به رغم تمامی این سختی ها، زندانبانان صهیونیست اسرا را تحت بازجویی‌های شدید قرار می‌دهند و اسیر حتی برای خروج از اتاق به بیرون یا رفتن برای ملاقات با خانواده‌اش نیز با سختی‌ها و محدودیت‌های زیادی رو به رو است.

رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ افزود که در کل اسیر در طول شبانه روز تحت محاصره همه جانبه است و به همین خاطر همواره در حالت مبارزه طلبی و چالش است و به این فکر می کند که می تواند از وقتش به بهترین نحو استفاده کند و خود را از احساس و تفکر در مورد تنهایی کشنده دور کند یا نه؟

وی عنوان کرد که بنده به یاری خداوند وقتم در سلول انفرادی را به عبادت، نماز، روزه، قرائت قرآن و اذکار، مطالعه، نوشتن و سرودن شعر اختصاص دادم، به همین خاطر همیشه احساس می‌کردم که برای برنامه‌ریزی زندگی‌ام در داخل زندان حتی وقت هم کم می‌آورم.

شیخ صلاح افزود که همیشه احساس کمبود وقت داشتم و این برای یک اسیر بسیار مهم است که شرایطی را فراهم کند که زمان آن قدر زود بگذرد که احساس کمبود وقت کند.

وی تاکید کرد که خداوند در مدت اسارت این فضل را شامل من کرد که با اسرای سیاسی از نزدیک آشنا شوم به ویژه کسانی که در سلول های انفرادی بودند و در جریان رنج و محنت‌های تک تک آنان قرار گیرم و اینکه در این سال‌ها چقدر صبور و شکیبا بوده‌اند و چه سختی‌هایی را به جان خریده‌اند.

شیخ رائد صلاح در مورد روند تحقیق و بازجویی در زندان های رژیم صهیونیستی نیز گفت که در ۵ ماهه نخست اسارت در زندان، اوضاع تقریبا عادی بود اما همینکه زمان آزادی و پایان دوره محکومیتم نزدیک شد، تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی موسوم به "لاهو ۴۳۳" آغاز شد و پلیس دو اتهام را به من نسبت داد: نخست وابستگی به یک جنبش و سازمان غیر قانونی و دوم تشویق و تحریک فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی و در همین راستا صدها مقاله و فایل ویدیویی ضبط شده در مورد تمامی فعالیت هایم به من ارائه شد.

شیخ صلاح تاکید کرد: آن ها ادعا می کردند که اظهارات من تحریک و تشویق به خشونت است اما من در پاسخ به تمامی این تحقیقات و بازجویی ها گفتم که تحقیقات شما باطل و مردود است و بازداشت من صرفا مساله ای دینی، سیاسی و نژاد پرستانه است، زیرا من احساس می کنم که شما نه من را، بلکه قرآن و سنت پیامبر (ص) و اصول و ارزش های اسلامی، عربی و فلسطینی را محاکمه می کنید و این حقیقت بازجویی ها و محاکمه من در زندان های دشمن است.

وی اظهار داشت که در ابتدا فکر می‌کردم تحقیقات تنها به بخش ویژه پلیس "لاهو ۴۳۳" منتهی می‌شود، اما ناگهان متوجه شدم که پنج روز مانده به آزادی، مورد تحقیقات و بازجویی گسترده از سوی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی قرار گرفتم.

شیخ صلاح در مورد جزئیات این مساله نیز می گوید که ساعات اولیه صبح از زندان رامون به مرکز نظامی سالم در نزدیکی جنین در شمال کرانه باختری منتقل شدم و در آنجا از سوی  بازپرسان سازمان اطلاعات دشمن تحت تحقیق و بازجویی قرار گرفتم. در مورد مسائل زیادی از من تحقیق کردند، از جمله قدس و مسجد الاقصی و تلاش می کردند که به گمان خود با من وارد مذاکره شوند و من تنها به آنان گفتم: مسجد الاقصی فراتر از هر مذاکره ای است و من هرگز حاضر نیستم در مورد هیچ مساله ای متعلق به مسجد الاقصی با شما مذاکره کنم و تاکید می کنم که این مسجد تا روز قیامت متعلق به مسلمانان خواهد بود.

رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ تهدیدات دشمن صهیونیستی پس از آزادی از زندان را تایید کرد و گفت: درست است که دشمن ما را تهدید کرده اما ما هیچ ترسی از این تهدیدات نداریم.

شیخ رائد صلاح تاکید کرد که بازپرسان صهیونیست او را از هرگونه فعالیت پس از آزادی برحذر داشته اند و یکی از آن ها به او گفته است: اگر از زندان آزاد شدی، فعالیتت در هر نهاد و موسسه‌ای صرف نظر از اسمی که دارد، غیر قانونی است و بلافاصله مورد تحقیق و بازجویی قرار می‌گیری.

شیخ صلاح نیز در پاسخ به تهدید بازپرسان صهیونیست گفت: من یک انسانم که می‌أخواهم از زندان خارج شوم تا به جامعه خود خدمت کنم. بازپرس صهیونیست نیز در پاسخ او گفته است: تنها یک راه پیش رو داری و آن اینکه از طریق انتخابات وارد کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) شوی و تغییرات را از آنجا انجام دهی. اما شیخ صلاح نیز در پاسخ تصریح کرد تا زمانی که زنده ام وارد کنست نمی‌شوم و این باور و اعتقاد من است.

شیخ رائد صلاح افزود که پس از آزادی از زندان، پیام‌های تهدید آمیز زیادی از سوی برخی طرف‌ها و سازمان های امنیتی صهیونیستی دریافت کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.