رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: متقاضی حذف یارانه افراد پر درآمد هستیم تا این منبع مالی در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور قرار بگیرد.

متقاضی حذف یارانه افراد پر درآمد هستیم/ توزیع یاری‌برگ برای مشاوره رایگان افراد بی‌بضاعت

به گزارش «قدس آنلاین»،  انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات مشاوره و رتلفنی «۱۴۸۰» گفت: با افتتاح این مرکز مشاوره ظرفیت خط مشاوره دو برابر شده تا بتوانیم پاسخگوی نگرانی‌ها، اضطراب‌ها و دل مشغولی‌های افراد به لحاظ علمی باشیم.

وی ادامه داد: این سامانه در حوزه‌های افزایش بخشی به کیفیت زندگی، اعتیاد، ازدواج، ارتقای کیفیت زندگی، بحران‌های فردی اجتماعی خدمت رسانی خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در مورد تعرفه‌های مشاوره‌ گفت: خدمات تلفنی این مرکز کاملا رایگان ارائه می شود اما خدمات مشاوره حضوری با کمک یاری برگی که طراحی شده به کمک افراد بی بضاعت می آید.

وی افزود: به این صورت افرادی که توان پرداخت هزینه‌های خدمات مشاوره و روانشناسی را ندارند با استفاده از این یاری برگ خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

محسنی افزود: در حال حاضر نیز این یاری برگ برای خدمات مشاوره و آزمایشات ژنتیک به افراد بی بضاعت داده می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش دو برابری ظرفیت مرکز جامع خدمات مشاوره و روانشناسی سامانه تلفنی ۱۴۸۰ خبر داد و گفت: در سال ۹۵ تا کنون با ۲۶ متخصص قادر به پاسخگویی ۱۴۵ هزار تماس بودیم اما اکنون تعداد مشاوران و متخصصان به ۵۶ نفر رسیده لذا توان پاسخگویی این سامانه به بیش از ۵۰۰ هزار تماس افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان با آغاز برنامه ششم توسعه گفت: متقاضی حذف یارانه افراد پر درآمد هستیم تا این منبع مالی در اختیار مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در حال حاضر به خانواده‌های تک نفره ۵۳ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود که این رقم با اجرای برنامه ششم به ۱۵۰ هزار تومان خواهد رسید. خانواده‌های دو نفره نیز ماهانه ۶۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که به ماهانه ۲۰۰ هزار تومان افزایش می رسد. همچنین خانواده‌های بیش از سه نفر که اکنون ماهانه ۱۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند نیز ۲۵۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.