پس از اعلام طرح «ممنوعیت مهاجرت مسلمانان» توسط دونالد ترامپ صدها نفر از مردم استرالیا با برگزاری تظاهراتی از این طرح حمایت کردند.

تظاهرات مردم استرالیا در حمایت از طرح «ممنوعیت مهاجرت مسلمانان»

به گزارش قدس آنلاین،  در ادامه جنجال‌ها بر سر طرح «ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به آمریکا» که توسط دونالد ترامپ صادر شد، روز یکشنبه چند صد نفر از مردم استرالیا در مرکز سیدنی به منظور حمایت از این طرح تجمع کردند.

براساس نوشته روزنامه «تلگراف»، این افراد با بیان خطرات ناشی از اسلام از سیاستمداران خواستار حمایت از این طرح شدند.

علیرغم اینکه این تظاهرات سازمان‌یافته بود تعداد کمی از مردم در آن شرکت کردند.

این طرح با مخالفت‌هایی همراه است که از جمله آن می‌توان به تجمع معترضان در چندین فرودگاه آمریکا و همچنین اظهارات انتقادی مقامات کشورهای دیگر اشاره کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجران به آمریکا را امضا کرد.

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.

 بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

در این فرمان به فهرست «دولت‌های حامی تروریسم»، کشورهایی که «تهدیدی فوق‌العاده» به شمار آمده و آمریکا علیه آن‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده و همچنین کشورهای حاضر در فهرست «کشورها یا مناطق مایه نگرانی» وزارت امنیت داخلی قرار دارند (هفت کشور فوق‌الذکر)، اشاره شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.