اصغر یوسفی‌نژاد گفت: تنها دلیلم برای استفاده از بازیگران تازه کار، میدان دادن به این بازیگران بود.

سعی کردم با فیلم «خانه» به جوانان بازیگر میدان بدهم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، نشست خبری فیلم سینمایی «ائو»(خانه)به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد امشب (یکشنبه 10 بهمن‌ماه) در کاخ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

اصغر یوسفی‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی«خانه» در این نشست گفت: زبان ترکی زبان مادری من است. سعی کردم به موضوعات و فضاها رنگ و لعاب متفاوتی بدهم. این که چهره بازیگرانم از نزدیک برداشت شده است؛ اول اینکه برایم بسیار اهمیت داشت که حال و هوای این فیلم به طور کامل به تماشاگر منتقل شود. دوم اینکه داستان این فیلم به ‌گونه‌ای کاوشگرایانه بود و این موضوع مرا بر آن داشت تا تصویربرداری این فیلم را از نزدیک برداشت کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «خانه» در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه فیلم سینمایی «خانه» کاملاً‌ به زبان ترکی ضبط شده است و مخاطبانی که با زبان ترکی آشنایت ندارند باید این فیلم را با زیر نویس دنبال کنند، از طرفی دیگر در این فیلم از بازیگران تازه‌ کار استفاده کردید، احساس نکردید که این موضوع ممکن است به فیلمتان ضربه بزند؟، تصریح کرد: با توجه به این که در بسیاری از فیلم‌های جهان امروز از زیرنویس فارسی استفاده می‌شود برعکس من تصور کردم مخاطبان این شیوه‌ را دوست خواهند داشت. درباره استفاده از بازیگران تازه کار نیز احساس کردم باید به این جوانان اعتماد کرد؛ چرا که بسیار از آنها بازیگران با استعدادی هستند.

وی افزود: ما برای ساخت این فیلم حدود دو ماه تمرین داشتیم و دو هفته نیز آن خانه را در اختیار بازیگران قرار دادیم تا تمرین کنند و جلوی دوربین، احساس راحت‌تری داشته باشند.

رامین ریاضی بازیگر فیلم «خانه»‌ گفت: آقای یوسفی‌نژاد بسیار سعی داشتند که تمام بازیگران این فیلم، بازیگران جوان و تازه کار باشند. تمرینات بسیاری برای این فیلم انجام شد، که حاصل آن، این بود که بازیگران دوربین را احساس نمی‌کردند. خوشبختانه عوامل این فیلم بسیار همدل بودند.

غلامرضا باقری بازیگر دیگر این فیلم بیان کرد: برخی از صحنه‌های این فیلم آنقدر باور پذیر بود که بغضاً همسایه‌های این خانه تصور می‌کردند که واقعاً در این خانه کسی مرده است یا درگیری انجام شده است.

محدثه حیرت بازیگر نقش اصلی این فیلم نیز گفت: فیلم «خانه» برای ما بازیگران تازه کار زمینه‌ای را فراهم کرد که بیایم و بگوییم که ما نیز هستیم. اخلاق حرفه‌ای آقای یوسفی‌نژاد، من را شیفه وی کرد.

امیر اطمینان تدوینگر فیلم سینمایی «خانه» در پایان این نشست بیان کرد: من بسیار خوشحال هستم که راجع به تدوین سوال سختی پرسیده نشده. به نظرم تدوینی خوب است که دیده نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.