اراک- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره با بازپرداخت ۱۰ ساله برای جبران خسارت کشاورزان و باغداران خسارت دیده از سرما در استان تامین شد.

 خسارت کشاورزان سرمازده استان مرکزی پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین، عزیز فیلی در نشست هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی  گفت: ۱۹هزار و ۵۸۲ هکتار از باغات استان مرکزی امسال دچار سرمازدگی شده است که بیشتر این مساحت در شهرستان ساوه متمرکزاست و باغداران این شهرستان متحمل بیشترین خسارت شدند.   

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره با بازپرداخت ۱۰ ساله برای جبران خسارت کشاورزان و باغداران خسارت دیده از سرما در استان تامین شد که این تسهیلات با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی به باغداران و کشاورزان خسارت دیده استان مرکزی پرداخت می شود.         

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی  با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران و لزوم پیشگیری از چنین حوادثی خاطرنشان کرد: شهرداری ها و سازمان های آتش نشانی شهرستان ها موظف هستند وضعیت ساختمان های بزرگ را در استان ارزیابی کنند و ضمن ارزیابی سطح ایمنی آن ها اگر نیاز به ایمن سازی باشد به موقع هشدارهای لازم را به مالکان و صاحبان این ساختمان ها ابلاغ کنند.

وی، با اشاره به وضعیت ساماندهی پسماندها در استان مرکزی گفت: اگرچه در سال جاری با تلاش مسئولان اقدامات خوبی انجام گرفته ولی، تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیاد است که تلاش و سرعت بیشتر در کار را می طلبد.

فیلی افزود: تمامی بیمارستان های استان مرکزی باید تا پایان امسال به دستگاه های تفکیک و خردکننده پسماندهای عفونی و بیمارستانی مجهز شوند و مقرر شده سه بیمارستان در شهرهای کمیجان، تفرش و فراهان تا پایان سال جاری به نصب دستگاه ساماندهی پسماندهای عفونی و بیمارستانی شوند.

وی بیان کرد: برای بازار تاریخی و میدان ارگ شهر اراک، بازار تاریخی شهر نراق، مساجد جامع و انقلاب شهر ساوه،طرح بهسازی و مقاوم سازی تعریف شده و موضوع از طریق دستگاه های متولی شامل شهرداری ها، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.